قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)
قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)

سناریوهای فتنه گران در سال 1389

پایان اغتشاشات و ناامنی‌ها و آغاز سال جدید، سرفصل جدیدی در سرنوشت کشور خواهد بود که امید است با همت و تلاش مضاعفی که در پیش روی ملت قرار گرفته است، سال جدید سال تحول و پیشرفت اساسی در کشور نیز باشد. در این میان سران فتنه‌گر مغموم سال 88 که همه چیز خود را از دست رفته می‌بینند و کارآمدی دولت منتخب ملت نیز بر زوال و نابودی این جریان خواهد افزود، باز هم به جای همراهی با ملت تلاش دارند تا بر ادعاهای واهی خود اصرار ورزیده و بعد از شکستهای مکرر از ملت و نقش بر آب شدن تمامی نقشه ها در سال گذشته، برای سال جدید نیز سناریوی جدیدی طرح‌ریزی کنند و دولت دهم را با معضل و مشکل مواجه سازند. صدور پیام نوروزی و نامگذاری سال 89 به نام "سال صبر و استقامت"!؟ توسط موسوی را می توان سرآغاز فتنه گری این جریان در سال جدید دانست.
اینکه راس متوهم فتنه تا دیروز خواستار ابطال انتخابات و بدست گیری قدرت و تغییر قانون اساسی کشور بود و حال تنها به اینکه خاطره‌ای از فتنه سبز در اذهان باقی بماند رضایت داده است، از وضعیت بغرنج در اردوگاه سران فتنه حکایت دارد.
اما جریان فتنه که بقاء خود را بر حرکت بر دور باطل تداوم فتنه می‌بیند.
چگونگی تحقق این دو هدف در قالب راهکارهای متفاوتی دنبال می شود که به آن اشاره می‌گردد.
1- سیاه نمایی و اتهام زنی به دولت دهم
2- کشاندن فتنه به دیگر شهرها و سایر اصناف
موسوی در پیام نورزوی خود می‌گوید: «در این شرایط جا دارد جنبش سبز اول فکر کند که دامنه امواج خود را به همه اقشار، قومیت‌ها و استان‌ها بکشاند»
موسوی همچنین در دیدار با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در مجلس ششم, به همین سیاست تاکید داشته و با تبیین مساله اعلام می دارد: «جنبش سبز باید با همه قشرهای اجتماعی پیوند بخورد و مسائل آنها را مطرح کند. کارگران و معلمان و ... هدف جنبش سبز ایجاد زندگی بهتر برای همه و به ویژه اقشار فرودست و آسیب پذیر اجتماعی است. ما باید در جامعه از کارگران و کارآفرینان بطور توامان دفاع کنیم و اینکه منافع این دو قشر بهم گره خورده و در تعامل مثبت با یگدیگر قرار دارد و اینکه تعامل سازنده این دو باعث پیشرفت و توسعه جامعه می شود . جامعه معلمان ما که قشر وسیعی را در برمی گیرد و نقشی مهم و سرنوشت ساز در حیات اجتماعی ما دارند مسائلشان باید مطرح و پیگیری شود ، و همینطور دیگر اقشار و گروهها .»
در نقد این سخنان باید گفت، امروز فتنه گران حتی در پایتخت نیز دارای پایگاه اجتماعی نبوده و چهره حقیقی آنها برای مردم تهران نیز علنی شده است که حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 9 دی‌ماه و 22 بهمن شاهدی بر این مدعاست. فتنه‌گران  سبزپوش امروز حتی در میان اقشاری چون دانشجویان و دانشگاهیان که مدعی می‌شد پایگاه اصلی حمایت از آنها را تشکیل می‌دهند نیز از جایگاهی برخوردار نیستند و پایگاه آنها در میان اقشار تحصیلکرده نیز به شدت متزلزل شده است و در روز دانشجو (16 آذر) شاهد بودیم که دانشگاه نیز در تسخیر دانشجویان انقلابی قرار داشت. در این شرایط بغرنج، طرح "بسط اندیشه فتنه سبز" در دیگر شهرها و سایر اقشار ادعای گزافی بیش نیست که باز هم حکایت از چهره توهم آلود سران فتنه دارد.3- تبیین صحیح و کنترل شعارهای فتنه سبزدر این میان یکی از آفات این جریان طرح شعارهایی بود که دردسرهای فراوانی را برای فتنه گران به همراه داشت و موجب ریزش شدید آراء آنها شد. شعارهایی چون "نه غزه، نه لبنان، فقط فلات ایران"، " نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی" و ... نمونه ای از این انحرافات بود.
4- اعلام برائت از اتهامات و بازسازی چهره جریان فتنه
موسوی در دیدارش با جمع نامعلومی که سایت کلمه آنها را "جمعی از ایثارگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس" نامیده است. ادعای جالبی را مطرح می‌کند و می‌گوید: «حرکت [فتنه سبز] صد در صد یک حرکت مستقل است ولی مخالفان به جنبش سبز نسبت ناروا می‌دهند و آن را به سلطنت‌طلبها، منافقین، آمریکا و اسراییل منتسب می‌کنند... این به این دلیل است که استقلال یک ارزش جاافتاده‌ای در میان ملت ماست. ملت ما نسبت به این مسئله حساسیت دارد و اگر یک حرکتی را به خارجی‌ها منتسب کنند طبیعی است که آن حرکت لطمه می‌خورد و چهره‌اش مکدر می شود.»
این اظهارات هر ناظر بیطرفی را که کمی با تحولات بعد از انتخابات 22 خرداد آشنا باشد، به تعجب وا می‌دارد! موسوی در حالی مدعی می‌شود که فتنه سبز به بیگانگان وابسته نیست که در این ایام بارها سران منافقین و جریانهای سلطنت طلب حمایت خود را از این جریان اعلام داشته‌اند و تمامی بیانیه‌ها، گفتگوها، مقالات و یادداشتهای آنها همینک در سایتها و وبلاگهای رسمی ضدانقلاب موجود است و معلوم نیست موسوی چه چیزی را کتمان می‌کند!
آیا موسوی می‌تواند فعالیت تمام وقت عناصر ضدانقلابی چون محسن سازگارا، محمد نوری زاده، و فراریانی چون عطاءالله مهاجرانی، اکبر گنجی، محسن مخملباف، محسن کدیور، ابراهیم نبوی، فاطمه حقیقت جو و ... در حمایت از فتنه سبز را نادیده بگیرد؟ آیا صدور بیانیه رضا پهلوی در حمایت از فتنه گران سبزپوش در روز عاشورا و دستگیری اعضای وابسته به گروهک منافقین و بهائیان و سلطنت‌طلبان در این روز، اخبار محرمانه‌ای است که مردم از آن بی‌اطلاع باشند؟!
زهرا رهنورد نیز مدعی می شود: «امروز هم جنبش سبز به دنبال همان ارزش های متعالی و در امتداد اهداف انقلاب و دفاع مقدس است و شهدای جنبش سبز و رزمندگان و جانبازان این جنبش ، رهروان همان شهدای هشت سال دفاع مقدس و بویژه فتح آبادان و خرمشهر هستند.»
5- تلاش برای ایجاد رسانه های جدید و استفاده از فضای اینترنت
6- عضوگیری از طیف خاکستری جامعه
موسوی در این باره می‌گوید: «ما باید بیش از پیش، مردمی را که در «منطقه خاکستری» زیست می‌کنند (شهروندانی که نه همراه جنبش سبز هستند و نه موافق و همگام صاحبان قدرت و حکومت) نسبت به «منطقه روشن» آگاه، و به جنبش سبز دعوت و جذب کنیم.
8- پیگیری و حمایت از مجرمین سیاسی در بند
7- تقویت شبکه های اجتماعی
9- حمایت ویژه رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب از فتنه گران
در اوایل امسال رسالتی  بر عهده مجله تایم گذاشته شده بود تا به بهانه انتخاب  "شخصیت سال 2010"، نماد کودتای مخملی در ایران را به عنوان چهره‌ای جهانی معرفی نماید. انتخاب مجله تایم به این گونه است که متولیان، اسامی 200 نفر از چهره‌های به ظاهر مطرح در سطح دنیا را معرفی کرده و در یک نظرسنجی از خوانندگان می‌خواهند تا به گزینه مورد نظر خود تحت عنوان "شخصیت سال" رای دهند. در این دوره از انتخاب، نام موسوی، زهرا رهنورد و شیرین عبادی نیز در میان این فهرست 200 نفره گنجانده شده بود که تلاش فراوانی شد تا با تقلبات فراوان رایانه ای موسوی را به عنوان مرد سال انتخاب نموده و عکس وی را بر روی مجله تایم منتشر نمایند که این امر محقق نشد.
همچنین در ادامه حمایت های بی دریغ شبکه بی بی سی فارسی از فتنه گران، این شبکه برنامه ای را برای سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تدارک دیده است.
این شبکه مجموعه برنامه ای را با عنوان "پرگار" برای سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت حمایت مجدد از جنبش سبز، تطهیر سران آن، ایجاد موج جدیدی از اتهامات علیه نظام و...بر روی آنتن خواهد برد.

۱۰-تلاش برای سوء استفاده از مناسبتهامروری بر حوادث روز قدس، 13 آبان، 16 آذر، 22 بهمن و 4 شنبه سوری به خوبی این ناتوانی و زوال را نشان می دهد.
۱۱- بانگ شبانه از مسجد ضرار
سناریوی مضحک فریاد الله اکبر ضدانقلابیون  علیه نظام اسلامی، سناریوی شکست خورده دیگری است که توسط سایتها و وبلاگهای فتنه گران سبزپوش در ایام 22 خرداد تبلیغ می شود. به عنوان نمونه گروه مجهول الهویه ای با نام "ستاد سبز" در بیانیه ای چنین می نویسد: «غریو الله اکبر مردم شریف ایران بار دیگر با فرارسیدن خرداد پر از حادثه آغاز خواهد شد . مردم هوشیار ایران زمین از شب ?? خرداد ?? تا ?? خرداد ، هر شب راس ساعت ?? ( ده شب) یکدل و یکصدا به همه آنانکه فریب قدرت فانی خود را خورده اند یاد آوری خواهد کرد که خدا بزرگترین است و خدا با حق است و ما حقیم «
12- ایجاد بلوا و آشوب به بهانه تجمع و راهپیمایی در 22 خرداد
در آخرین خبر از سران فتنه در این زمینه می‌توان به تنظیم نامه‌ای مشترک با امضاء مهدی کروبی و میرحسین موسوی(10/3/89) و  ارسال آن به استانداری تهران اشاره نمود که در آن به برگزاری راهپیمایی در سالگرد انتخابات ??خرداد  اشاره شده است.
توجه در اصل 27 به خوبی نشان می‌دهد که استناد فتنه گران به این اصل تا چه اندازه نادرست بوده و توجیه درخواست غیرقانونی آنها با تاکید بر این اصل فریبی بیش نمی‌باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد