قانون و بی قانونی سیاسی

تحرک جدید خاتمی برای ورود به عرصه سیاسی کشور با تعیین شرط‌هایی برای فعالیت سیاسی ،همچنان با واکنش عناصر اصلی فتنه 88 در خارج از کشور روب هرو می‌شود به طوری که "روزآنلاین" به تحلیل های پیاپی در این ماجرا پرداخته است.بررسی تحلیل های این رسانه‌ فارسی زبان امریکایی نتایج بسیار ارزشمندی در خصوص چرایی حرکت جدید خاتمی به دست می‌دهد ،تا جایی که این رسانه ضدانقلاب برخلاف اکثر خارج نشین ها از طرح خاتمی برای بازگشت به نظام سیاسی کشور دفاع کرده است و گفته باید با زیرکی وارد انتخابات شد و از این طریق به جمهوری اسلامی ضرر زد.‌روز آنلاین در دو تحلیل اخیر خود به قلم دو عنصر ضدانقلاب خارج نشین تاکید کرد: اصرار دوستان سبز به طرح مطالبات تند و تاکید بر مسائلی مانند تغییر قانون اساسی عملی نیست.این رسانه ضدانقلاب در ارزیابی تحرکات وشروط خاتمی خطاب به جبهه ضد انقلاب می نویسد چرا خاتمی را تخریب می کنید شما باید بدانید طرح این شروط یک فرصت برای ماست چرا که اگر شرط‌های خاتمی پذیرفته شود که هیچ پیروزیم! و اگر نه موجب ناراحتی اصولگرایان معتدل می‌شود و این یعنی خاتمی کار درستی کرده است"روزآنلاین تصریح می کند: واکنش هایی در بخشی از اپوزیسیون خارج از کشور وجود داشت که با سازشکارانه دانستن سخنان خاتمی، آن را چرخش و تعدیل از مواضع جنبش سبز تلقی کردند و از زاویه دیگری بربیهوده بودن این سخنان و نیز احتمال وامکان حضور اصلاح طلبان در قدرت تاکید نمودند.نویسنده در ادعایی جالب می نویسد: " استراتژی خاتمی، موسوی و کروبی، حرکت در چارچوب نظام موجود و قانون اساسی فعلی و در همین سطح از تحرک تعریف شده است "روزآنلاین در این مطلب هم با اصرار زیاد بر اینکه انتخابات تنها راه ضربه زدن به نظام اسلامی است بر این نکته که خاتمی با بازگشت به فضای سیاسی بهترین راه را انتخاب کرده فرار از کشور و تحریم انتخابات ها را نادرست دانسته است. پایگاه اینترنتی «سکولاریسم نو» نیزکه در اوج آشوب های خیابانی از حامیان فتنه گران به شمار می رفت، اکنون ضمن درج تحلیل فوق یادآوری می کند: جنبش سبز تبدیل به اقیانوسی با عمق یک استخر شده است که به حرکتی کور می ماند. کسانی که حاضر به دادن پاسخی روشن درباره اهداف جنبش سبز نیستند و فقط به فکر گسترش جنبش در طول و عرض می باشند بدون آنکه به عمق و ریشه مطالبات اپوزیسیون توجه و اهمیتی داده شود، اقیانوسی می خواهند به عمق یک استخر که به سادگی و با گذشت مدت بسیار کوتاهی به دلیل نداشتن عمق کافی و جریان های سالم تبدیل به لجنزار خواهد شد، لجنزاری که به دلیل داشتن وسعت بسیار زیاد، هیچ قدرتی به سادگی قادر به پاکسازی آن نخواهد شد.

آمریکا دیگر خواب جنبش سبز را هم نمی بیند!

معاون شورای سیاست خارجی آمریکا فاش کرد، محافل غربی، فتنه سبز را به عنوان جریانی که فوت کرده و شعله اش مرده، ارزیابی می کنند.ایلان برمن در وال استریت ژورنال نوشت:" ناظران غربی جنبش سبز را که در ژوئن 2009 شکل گرفت به تاریخ پیوسته می دانند و در نوشتن وفات نامه آن شتاب دارند. زرق و برق جنبش سبز پس از حادثه عاشورا در نیمه دسامبر 2010، کم فروغ شد و حاکی از به نفس افتادن آشوب بود. اکنون بسیاری در غرب به این ماجرا به عنوان شعله خاموش می نگرند. آمریکا دیگر خواب جنبش سبز را هم نمی بیند".وی اضافه کرد: بدون شک جریان سبز به روشنی عقب نشینی کرد و به خاطر نداشتن رهبری پایدار، انسجام آن هم از دست رفت.ایلان برمن در عین حال از غرب خواسته تا به تجدید حیات این جریان مرده امیدوار باشند و از حمایت اپوزیسیون دست نکشند

نشست های تخصصی مرکز مطالعات وزارت کشور در خصوص حماسه نهم دی فرصتی بود که اندیشمندان در یک محفل تخصصی به بیان جمع بندی خود در خصوص جریان فتنه و حماسه نهم دی بپردازند آنچه در ادامه می آید متن کامل سخنان سعد الله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در این نشست با عنوان " گزارشی از اطاق فرمان فتنه 88 " می باشد:

*واژه فتنه را در رابطه با وقایع پس از انتخابات،اولین بار مقام معظم رهبری استفاده کردند


سوالی که من مطرح می کنم این است که فتنه 88 دارای چه ماهیت و هویتی بود ؟ اطاق فرمان کجا بود؟ و طرح چه بود؟،درخصوص این ماجرا واژه فتنه را اولین بار حضرت آقا استفاده کردند حضرت آقا با توجه به اطلاعات عمیقی که نسبت به مسایل دینی دارند ، پدیده‌های اجتماعی را با نگاه دینی می‌کاوند. از این رو و بیشترین استفاده را حضرت آقا از این واژه برای تبیین ماهیت و کارکرد این جریان کرده‌اند.
فتنه در دین ما به یک معنا جنبه اثباتی و مثبت دارد و آن را یک فرصت و موقعیتی می‌داند که اهل حق در آن فرصت و میدان، امتحان شده و حقانیت خود را اثبات می‌کنند ، فتنه عرصه و جایگاهی است برای امتحان و آزمایش در آیات متعدد قرآن کریم از این منظر در مورد فتنه صحبت شده است عبارت «لقدفتنا الذین» در جاهای متعدد قرآن آمده است در آیه دوم سوره عنکبوت هم از واژه فتنه استفاده شده و می‌فرماید: «احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا امنا و هم لا یفتنون»

وقتی قرآن برای مومنان از فتنه سخن می‌گوید منظور آن امتحانات است که برای جوشش درون انسان و به مرحله ظهور رسیدن قابلیت‌های فطری آن می‌باشد باید ابتلایی باشد تا کسی مثل قاسم بن‌الحسن علیه‌السلام بگوید شهادت برای من با حلاوت‌تر از عسل است باید میدانی ایجاد شود و امتحانات پیش بیاید تا این صفت‌ها به ظهور برسند.

فتنه ، از سوی دیگر یک جنبه منفی هم دارد و آن این است که انسان‌هایی در آن مردود شده و شکست می خورند به جای اینکه به رشد بر سند دچار ریزش شوند اینها جلوه‌های بد فتنه است که سال گذشته پیش‌آمد حضرت آقا با همین نگاه قضایای سال گذشته را فتنه نام گذاشتند و در این ماجرا ما با این قسمت اخیر موضوع کار داریم.

یعنی با مردودین کار داریم مردودینی که خودشان قبول دارند از کشتی انقلاب پیاده شده‌اند.


* موسوی خود قبول دارد که از نظام جدا شده‌است

آخرین بیانیه موسوی از این حکایت می‌کند، او اعتراف می‌کند که از نظام فاصله گرفته و جدا شده است و از این رو کارهای حضرت امام را نیز زیر سؤال برده است او که اعتراف می‌کند که نسبت به آن دوره نقد دارد.

این نشان می‌دهد که خودشان این مسأله را قبول دارند که از نظام جدا شده‌اند.


* اطاق فرمان این فتنه کجا بوده است؟

در ارتباط با قسمت دوم ماجرا یک سؤال جدی وجود دارد ، اینکه اطاق فرمان این فتنه کجا بوده است؟


عده‌ای استدلال می‌کنند که این یک ماجرای داخلی بوده است و برخی با بد اخلاقی‌هایشان کار را به جایی رسانده‌اند که یک سال کشور درگیر ماجرا شود و ضد انقلاب هم بیاید و از این آب گل‌آلود ماهی بگیرد و به مقدسات توهین کند، مسجد لولاگر را آتش بزند و، روز عاشورا و روز 16 آذر به مقدسات توهین کند.اینها می‌گویند وقتی قضیه را نگاه می کنیم ، می‌بینیم این یک قضیه داخلی است و آن چه باعث شده که ما آن را یک قضیه خارجی ‌ببینیم از تبعات این مسأله داخلی است موضع‌گیری‌های اوباما، کشورهای اروپایی و رسانه‌های ضد انقلاب ناشی از این بود این‌ها استدلال می‌کنند که آن‌ها همواره دشمن بوده‌اند و در این صحنه همانگونه عمل کرده‌اند که انتظار می‌رفت اما این حضور آنها در این فتنه به این معنی نیست که فتنه 88 یک پروژه خارجی بوده است این جمع‌بندی شده دیدگاههائی است که برخی‌ها در داخل دارند اعم از اینکه این افراد اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب بعنوان مثال آقای افروغ و ناطق نوری که در اردوگاه اصولگرایان هستند این دیدگاه را دارند و فتنه را یک جریان داخلی می‌دانند و افراد اصلاح‌طلبی هم مثل پزشکیان و علیرضا محجوب نیز چنین نظری دارند.


یک دیدگاه دیگر این است که آنچه در فتنه 88 اتفاق افتاده، داخلی بوده است و نه یک فتنه برهم زننده خارجی. این‌ها می‌گویند لج‌بازی نیروهای داخلی در عرصه سیاست باعث این فتنه شده است و کافی است که برای حل این ماجرا جلوی لج‌بازی این افراد را گرفت.


دیدگاهی دیگر می‌گوید این ماجرا، لج‌بازی نیست، مسأله اردوکشی است؛ اگر موسوی لج‌باز است رفتار خاتمی، کروبی و هاشمی، مجمع روحانیون، حزب مشارکت و... را باید چگونه تعبیر کنیم. اگر لج‌بازی بین احمدی‌نژاد و موسوی است باید مرز لج‌بازی احمدی‌نژاد باشد اما اینها از احمدی‌نژاد فراتر رفتند و قداست رهبری را شکستند اینها به نصایح رهبری و خطبه‌های 29 خرداد 88 گوش ندادند. پس بحث لج‌بازی با احمدی‌نژاد نیست. در این ماجرا ترکیب‌های مختلف حضور داشتند تمام طیف‌های اصلاح طلب و ضد انقلاب حضور داشتند پس ماجرا چیز دیگری است.


ماجرا این است که آمریکا‌یی‌ها خیلی وقت بود دنبال تغییر بودند و به این نتیجه رسیده بودند که با ایران برخورد نظامی نمی‌شود کرد و محاصره اقتصادی هم جواب نمی‌دهد و دهها سند در این رابطه وجود دارد که آمریکایی‌ها می‌گویند بایستی تغییر را از درون ایران و با استفاده از نیروهای داخلی دنبال کنیم.


خانم رایس از سال 2006 به بعد دنبال این بود که روابط سیاسی را با ایران برقرار کند مبنای طرح او ایجاد سفارتخانه آمریکا در ایران بود و صراحتاً می‌گفت تا زمانی که از ایران دور هستیم قادر نیستم بر ایران اثر بگذاریم. برای اینکه بتوانیم در ایران کار کنیم، باید آرم دشمن از اسم آمریکا برداشته شود و مردم و نظام سیاسی ایران مانند یک کشور رسمی با ما برخورد کند. این تئوری بود که آنها با جدیت به دنبالش بودند که بنا به دلایلی سرنگرفت. الان کاملاً واضح است و اخباری وجود دارد که می‌گویند آمریکایی‌ها آمده‌اند چند دفتر بالای سر ایران درست کرده‌اند، در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، در باکو پایتخت آذربایجان آقای ریگی عازم بیشکک بود تا آن جا را به پایگاه فرماندهی این جریان در آنجا تبدیل کنند. ضمن اینکه قبلاً دفاتری ایجاد کرده بود مثل دفتر سلیمانیه عراق و دفتر دبی.


همه می‌دانند که دفتر سلیمانیه در سال‌های اخیر خیلی فعال بود بعضی از رسانه‌های آمریکائی‌ از جمله نیویورک تایمز با صراحت گفته‌اند که بارها اعضای مسلح گروه پژاک را در نزدیکی پایگاه سلیمانیه دیده اند. اینها حداقل دو دفتر هم در اروپا داشتند و درفتنه 88 به کار گرفتند مثل دفتر هلند که از بیست سال پیش فعال بود. در لندن هم دفتری را فعال کردند و دفتری هم در استانبول داشتند.

علاوه بر این‌ها، آمریکایی‌ها یک پایگاه در بگرام افغانستان، یک پایگاه در ظهران عربستان و یک پایگاه در جزیره سوکوترا در یمن این دفاتر چند کار کلیدی داشتند مثل تماس با ایرانیان که به خارج سفر می‌کردند. آنان می دانستند در استانبول، ایرانیان که اطلاعاتی داشتند و مذهبی هم بودند به شهر مذهبی و تاریخی استانبول می‌رفتند و به آنکارا نمی‌رفتند کار اول آنها جمع‌آوری اطلاعات از افرادی بود که از ایران می‌رفتند و هر اطلاعاتی اعم از کم‌اهمیت و مهم را می‌گرفتند.

وزارت اطلاعات از برخی از این افرادی که به این دفاتر رفته‌اند سوال کرده است در این دفاتر چه چیزی از شما سؤال کردند معلوم شد که ابتدا سؤالات عادی را پرسیده بودند ولی آمریکایی‌ها از بین این حر‌فها به یک جمع‌بندی می‌رسیدند.


کار دوم آنها در نزدیک مرزهای ما کسانی را با هویت ایرانی ولی عامل آمریکا، اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کردند در استانبول، دبی و باکو هم همین طور.

وزارت اطلاعات تأکید دارد که افرادی حدود 65 هزار نفر از این افراد آمده‌اند، اطلاعات جمع‌آوری کرده‌اند.

مأموریت سوم ایجاد هماهنگی با اپوزیسیون و مخالفان با انسانهای بیطرف ایرانی بود که درصدد بودند از این افراد برای روزهای خاص استفاده کنند.

آنچه در داخل و خارج انجام شده و بعضاً منتشر هم شده‌اند بیانگر سازماندهی نیروی انسانی بعنوان کار مشترک همه این حلقه‌ها بوده است.

کاملاً واضح است که نمی‌توان در دانشگاه مریلند نشست در مورد نقش سپاه در ایران چیزی نوشت باید در ایران کسی با آمریکا همکاری کند تا چنین گزارشی که دارای جنبه عینی باشد، تهیه شود.

یک نشانه دیگر این است که قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوی ایران، دولت آمریکا با صراحت در مذاکرات دیپلماتیک با طرف‌های غربی و آسیایی گفته بود که ما ارتباط با ایران را باید موکول ‌کنیم به بعد از انتخابات آنها حتماً از این مسئله هدفی را دنبال می کردند.

پیش از انتخابات ایران یعنی در بهار سال 1387 به سفیر لبنان در پاریس هشدارهایی داده و با صراحت گفته بود که ایران به زودی متحول می‌شود و شما لبنانی‌ها به ایران تکیه نکنید. همان موقع سفیر لبنان که از اعضای جنبش امل لبنان بوده این خبر را به سفیر ایران در پاریس داده و این در اسناد سفارت ما،در پاریس ثبت شده است و این خبر از یک برنامه عملیاتی می دهد .

آنها بارها تأکید کرده‌اند که ایران را با جنگ نمی‌شود تغییر داد باید از داخل تغییر کند. الان هم آنها معتقدند که تحریم حلال مشکل نیست ولی از آنجا که باعث می‌شود ایران در مواجهه با مخالفان داخلی کنار بیاید و گاردش را در مقابل داخلی ها باز کند و این سبب می‌شود که فعالیت مخالف نظام کم‌هزینه شود،مطلوب است.

شما سیر اقدامات سران داخلی فتنه را که مرور می‌کنید، می‌بینید جریانات داخلی هیچگاه سفره‌شان را از آمریکائی‌ها جدا نکرده‌اند مثل اینکه متقابلاً داخلی‌ها هم این احساس را دارند که این فشار بیرونی جبران کننده ضعف داخلی آنها است. آنان ظاهراً احساس می‌کنند که اگر چه در داخل ایران حمایت توده‌ها را از دست داده‌اند ولی کسی در عرصه بین‌المللی هست که برای آنها یقه پاره کند.

در این دفاتر خارج از کشور عناصر سرشناس اپوزیسیون ایرانی حاضر می‌شدند و به نوعی بستر خارج کشور را به داخل ایران وصل می‌کردند.

به این خبر که در همان ایام فتنه توسط منوچهر متکی وزیر وقت امور خارجه ایران در رسانه‌ها نقل شد توجه کنید: در هفته اول آشوب، هواپیماهای انگلیسی مسافران خاص ایرانی مستقر لندن را در هر روز با پروازهای 500 تا 600 نفره به داخل ایران منتقل می‌کردند از پایگاههای دیگر هم همین انتقال مخالفان وجود داشته است.

خبرهای موثق می‌گویند انگلیسیها موفق شدند از طریق دفتر لندن با 700 هزار ایرانی گفتگو کرده و تعداد زیادی از آنان را به اپوزیسیون داخلی وصل کنند. سازمان مشخص سیاسی برای روزهای خاصی طراحی کرده و آموزش داده بودند.

در روزهای فتنه مثلاً در میدان 7 تیر تهران سه گروه جداجدا می‌آمدند. گروهی دیده بانی می‌کردند و اخبار را به جایی منتقل می‌کردند گروه دومی می‌آمد که دست به تظاهرات می‌زد و به صورت ظاهراً مسالمت آمیز شعار می‌داد و گروه سومی می‌آمد که ماموریتش آتش زدن اتوبوس‌ها، سطل های زباله و درگیری ایجاد کردن بود و هیچ کدام از اینها در کار دیگری دخالت نمی‌کردند.

در کتاب جبن شارپ به افراد دسته‌ی اول و دوم توصیه شده که کار خطرناکی نکنند. او می‌گوید یا دیده بانی می‌کنید یا شعار می‌دهید و لبخند بزنید و حتی به حرفهای پلیس گوش کنید. و بدون درگیری متفرق ‌شوید. این بخشی از کارکرد و کار ویژه این دفاتر بود. ردپای ماجرا نشان می‌دهد که این مساله که از سال 2006 آغاز شده یعنی از اواسط دوران وزارت خارجه خانم رایس.

نکته دیگر این است که آمریکاییها کارهای چند لایه‌ای را تدارک دیده‌اند یکی از کارهایشان در فتنه 88 این بود کارهای اطلاعاتی امنیتی را که قبلاً ناهمخوان بود هماهنگ کرده‌اند.
همواره در مسائل خارجی بین سیا، پنتاگون، شورای روابط خارجی و کاخ سفید اختلاف هست اما آمریکا در فاصله سالها 2006 به بعد معاون هماهنگ کننده ای رامنصوب کرده تا در مورد ایران این فعالیتها را هماهنگ کند.
در صحنه فتنه اوباما هم انسجام داد و آمد یک نفر را با اختیار تام یعنی دنیس راس را مسئول هماهنگی میزهای ایران در مراکز تصمیم‌گیری آمریکا درباره ایران کرد که هیچ اختلافی به هم نداشته باشند.
نکته دوم این است که پیش از این نیز میزهای ایران در کاخ سفید و سایر مراکز آمریکا وجود داشته است اما کار آن‌ها فقط جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌های اطلاعاتی اطاق عملیات به تصمیم‌گیری گروه بودند و اولین بار تقلب در انتخابات توسط هماهنگ کننده مزبور کلید زده شد در این جلسات تصمیم‌گیری نوعاً چند عنصر ایرانی هم حاضر می‌شدند. چه مهمانان تک زیست مثل سازگارا و چه مهمانان دو زیست مثل امیر احمدی در یکی از جلسات که دو عضو هم آنجا حضور داشته است و در اردیبهشت 87 بوده توافق می‌شود که باید در انتخابات آینده ایران بحث تقلب کلید زده شود و این دو عضو نهضت آزادی پس از بازگشت به ایران با فرزند یکی از مسئولان ارشد روحانی صحبت می‌کند و موضوع را با او در میان می‌گذارد و می‌گوید اگر ما از موضع نهضت آزادی بحث تقلب را کلید بزنیم جا نمی‌افتد و بعد هم هر کس آن را مطرح کرد می‌گویند این خط نهضت آزادی است ازاین رو کسی باید این را در ایران کلید بزند که به دلیل نسبتش با نظام مورد قبول واقع شود.
مهدی هاشمی اولین نفری است که این لقب را 8 ماه قبل از انتخابات کلید بزند.این فرد پدرش را قانع می‌کند که بحث تقلب را مطرح کند و او در شهریور 87 آن را علناً مطرح می‌نماید.
در آن جلسه در آمریکا 4 محور را توصیه می‌کند و همه آنها را اجرایی می‌کند این بخشی از ماجرا است.
کارهای دیگری آمریکا در این زمینه انجام داده است مانند اتاق های فکر. در آن‌ها که ترکیبی از نیروهای ایرانی آمریکایی دیده می‌شود در هر اتاق فکر بین 5 تا 6 نفر عنصر ایرانی،هم عضو بوده‌اند.
این اتاق‌ها حدود 30 مرکز هستند که در این زمینه کار می‌کنند که 5 تا 6 نفر ایرانی که عمدتاً تک زیست هستند،نظیر مومنی، حقیقت جو، سازگارا، مهدی خلجی، امیر ارجمند، گنجی، مخملباف، مهرانگیز کار و... در هر گروه 15 تا 20 نفر عنصر آمریکا و 5تا 6 نفر عنصر ایرانی هستند.
کار اینها این است که وضعیت سنجی کرده و جمع‌آوری اطلاعات کنند و به صورت بسته به کنگره بدهند و این کار گروه‌ها هنگامی که می خواهند پروژه را به کنگره ارائه بدهند افراد ایرانی عضو این کارگروه‌ها هم در کنگره حضور دارند که بگویند این گزارش از ایران است و برخی دیگر هم اصالتاً ایرانی نیستند مثل نراقی، آموزگار، امیر احمدی، ولی نصر.
در آمریکا حداقل 2700 اتاق فکر وجود دارد که حدود 700 اطاق فکر راجع به ایران وجود دارد و در هر دانشگاه آمریکا یک اطاق فکر در مورد ایران وجود دارد این اطاق های فکر ماموریتی که دارند این است که باید هر کدام در هفته دو مقاله تولید کند و هر چهار ماه کتابی راجع به ایران منتشر نماید.
در هر موضوعی به کنکاش در مورد ایران می‌پردازند، مثل نقش تشیع در انقلاب ایران.
این اطاقهای فکر در سال حدود 2800 عنوان کتاب در تیراژهای بالا راجع به ایران منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد که چه کارهای عظیمی راجع به ایران انجام می‌دهند اگر شما تعدادی از اینها را بکاوید اسمشان در ردیف بودجه رسمی آمریکا آمده‌اند نکته دیگر این است که در این اطاقهای فکر از چهره‌های شاخص، سناتور، معاون وزیر حضور دارند و نکته دیگر اینکه در قانون بودجه آمریکا پشتیبانان آنها که وزارتخانه‌ها هستند مشخص می‌باشند.
اینها چگونه با مسائل ایران ارتباط برقرار می‌کنند این مجموعه‌ها به بهانه‌های مختلف به ایران سفر می‌کنند، با مردم تماس برقرار می‌کنند با سازمان های مختلف با بهانه‌ای مختلف ارتباط می‌گیرند و کسانی را از اتاق‌های فکر آمریکا به این سازمانها وصل می‌کنند یکی از همینها که من در رادیو گفتگو با او میز گرد داشتم خودش بعد از پایان برنامه می‌گفت که من پولی می‌گیرم و اطلاعات خواسته شده را به دانشگاه مریلند می فرستم.
یک نکته کلیدی در گزارشات این اتاق فکرها این است که کارهایشان هویت گزارش دارد یعنی به صورت گزارش می‌آید و انتهایش هم گاهی نظریه داده‌اند و گاهی هم نظریه نداده‌اند.
غیر از این اتاق فکرها، موسسات نظرسنجی وجود دارد که آمریکائیها راه اندازی کرده‌اند مثل زاگبی، گالوپ و پیو برخی از موسسات نظرسنجی کارکرد عمومی‌اش را گرفته‌اند و فقط او را محدود به نظرسنجی از نخبگان ایران کرده‌اند و درصدد بوده‌اند که از این طریق همواره نبض ایران را بگیرند.
نورمن سالومون می‌گوید : نظر سنجی‌های گالوپ در خارج از آمریکا همواره آن چیزی است که مورد نظر سفارتخانه‌های امریکا است. اما یک سری نظر سنجی‌های دیگری هم انجام می‌دهند واقعا کار ویژه می‌کنند برای تصمیم گیریهای آنها. نکته دیگر این است ارتباط این اتاق فکرها با نهادهای مذهبی است که به شبکه سازی در جوامع اسلامی می‌پردازند. مثلاً تشکیلاتی در اندونزی هست به نام جنبش محمدیه که آمریکاییها با آن ارتباط برقرار کرده‌اند یا در ترکیه با فتح الله گولن رئیس یک جنبش مذهبی ارتباط برقرار کرده‌اند و از دل آن‌ها توجیه‌ای بیرون آورده‌اند.
طیف وسیعی از شخصیتهای کشورهای اسلامی در مصر، لیبی ، لبنان و... را شبکه‌سازی کرده‌اند و کارشان این است که این شبکه‌های به ظاهر بومی با کمک دولت‌ها در جهت به هم زدن نهضت بیداری اسلامی عمل کنند یعنی آنان به ساخت و تقویت جنبش‌های باصطلاح میانه‌رو و در واقع وابسته برای تضعیف جنبش اسلام گرایی روی آورده‌اند.

تمام این جریانات وصل‌اند به یک سیستمی در آمریکا که در آن سیستم افرادی حضور دارند آمریکایی ایرانی و غیر ایرانی که مسائل جهان اسلام و از جمله ایران را در آنجا پخت‌ و پز می‌کنند و می‌گویند ما باید این جریان‌ها را فعال کنیم و ادبیات آنها را منتشر کنیم و ارتباط شکل‌گیری این شبکه‌ها با ایران این است که می‌خواهند در مقابل جمهوری اسلامی پادزهر ایجاد کنند.

در ماجرای فتنه از همه این ظرفیت‌ها استفاده کردند که جریان فتنه را پشتیبانی کنند و از آن برای مقابله با نفوذ ایران استفاده کنند.
در واقع برخلاف تحلیلی که ارائه می‌شود که این ماجرا داخلی بود، اسناد زیادی هست که ارتباط با خارج برقرار شده بود و در مورد موسوی این اسناد وجود دارد که سازمان‌های آمریکایی سال‌های قبل از 88 و حداقل از سال 1375به ایشان وصل بودند.

این مجموعه‌ها در مورد شخصیت‌های موثر ایران هم مطالعاتی و جمعبندی‌هایی دارند که مثلا فلانی روحیات سازشکارانه و پرخاشگرانه دارد و می‌توان از او یک چهره مخالف نظام ساخت.

به شخصیت شناسی روی آورده‌اند. آنها خیلی وقت بود که شناسایی کرده‌اند که موسوی می‌خواهد وارد سیاست شود در اسناد آمده موسوی شخصیتی پرخاشگر، متکبر و قدرت‌طلب است.

آنها افراد را آنالیز می‌کنند شخصیت‌ها را و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند، شک نکنید، سفیر انگلیس را نگاه کنید که در وبلاکش همزمان با بیانیه موسوی، بیانیه می‌دهد و بر خلاف عرف دیپلماتیک علیه کشور محل ماموریتش لجن پراکندی می‌کند.

در سطح بین‌المللی قطع‌نامه تصویب می‌شود و توهین‌هایی می‌کنند و لذا قطعاً این حلقه‌ها حلقه‌های مکمل هستند.کار مشترک می‌کنند منتهی کار مشترکی که در راستای اتاق فکرهای خارجی هستند.

شما دقت کنید در روز عاشورا قرار بود کاری انجام شود؛ سایت بی‌بی‌سی فارسی داشت به آشوب گران خط می‌داد و می‌گفت که قرار نیست نیروی انتظامی مداخله کند و قرار نیست کار به خشونت کشیده شود و در ادامه می‌آید به دروغ می‌نویسد: خیابان مملو از جمعیت مخالف است، گروهها دارند به هم می‌پیوندند، از پلیس خبری نیست» این یعنی اینکه صحنه را مدیریت می‌کند. یک تظاهرات بی‌ضرر و بی‌خطر را دارد به تصویر می‌کشد.
می‌توانیم با قاطعیت بگوییم نباید فریب عناوین را بخوریم و تردید کنیم که مگر می‌شود موسوی و کروبی در پازل آمریکا قرار بگیرند. مخملباف خودش به اتحادیه اروپا رفته و گفته است که من به عنوان نماینده موسوی با شما صحبت می‌کنم از شما می‌خواهد که تحریم‌ها را تشدید کنید تا ایران تسلیم ‌شود و در ایران هم از سوی سران فتنه هیچ واکنشی به سخن او داده نمی‌شود که نه ایشان نماینده ما نیست یا ما این موضع ضد ملی را قبول نداریم.

این یک پروژه است نه دو پروژه و عناصری در این صحنه فعالند که عنان را هم خارجی‌ها در آن دست دارند.

در بیانیه موسوی اصلاً لفظ شهید شهریاری را به کار نبرده است و از ترور دانشمندان ایرانی اسم برده است و در آخر هم می‌گوید که چکار می‌کنیم که دانشمندانمان ترور می‌شوند و این همان حرف آمریکائی‌ها را می‌زند.

یک فتنه طراحی شده در خارج بود به سال‌های قبل برمی‌گردد. از سال 2006 آمریکائی‌ها تدارکات گسترد‌ه‌ای در این باره داشته اند حداقل تدارک خارجی‌ها 10 برابر ایرانی‌ها است.

یکی از کارهای آمریکائی‌ها این بود که گروه‌هایی از ایران را به خارج دعوت کردند به طور متوسط در هر تور 100 نفر شرکت داشته‌اند که تعداد آنها 110 تور بوده است و هر کدام از این تورها یک دوره یک ماهه می‌دیده‌اند، آنها نمی‌آمدند آدم‌های مخالف نظام را شناسایی کنند و با خود ببرند بلکه عناصری که ظرفیت دارند می‌بردند واشنگتن و آموزش می‌دادند

کنفرانس سه روزه "مقابله با تهدید ایران" ‌در حالی با حضور چهره‌های سیاسی، اطلاعاتی و نظامی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در آمریکا برگزار شد که کارشناسان حاضر در این اجلاس ضمن بررسی راهکارهای متوقف ساختن حرکت رو به جلوی جمهوری اسلامی، بر لزوم باز سازی جریان فتنه وبهره‌گیری  از سران آن تاکید کردند.نشست سه روزه "مقابله با تهدید ایران" هشت الی ده دسامبر سال جاری میلادی از سوی بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی (FDD) در یکی از مجلل‌ترین هتل‌های واشنگتن برگزار شد.حضور همزمان چهره‌های برجسته و تاثیرگذار سیاسی، اطلاعاتی، نظامی و رسانه‌ای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در کنار عوامل وابسته به گروهک منافقین و سایر گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله نکات قابل توجه این نشست بود.گفتنی است آخرین پنل تخصصی نشست، با عنوان "جنگ سایبر، خرابکاری و انقلاب سبز" برگزار شد که "پیت هوکسترا" عضو برجسته مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته دائمی اطلاعات این مجلس، "رودنی جوف" کارشناس امنیت سایبر موسسه "نئو استار"، کلی می مدیر FDD و "تام جوسکلاین" عضو ارشد FDD و "مایکل لدین" مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا که موضع‌گیری‌ها و شایعه‌پراکنی‌های وی در ایران همواره مورد توجه رسانه‌ها بوده است، از جمله شرکت‌کنندگان در این پنل بودند.تلاشهای مستقیم وغیر مستقیم سران فتنه ومتحدان بیرونی آنها برای چاره اندیشی در خصوص باز سازی فضای آشوب وفتنه انگیزی در حالی صورت می گیرد  که این روزها فضای رسانه ها ومحافل حامی جریان فتنه سراسر از یاس وناامیدی است .بطوری که پس از ناکامی در تجدید عاشورای 88 درروزعاشورا ،نطق محافل و رسانه های ضد انقلاب در سالگرد فتنه عاشورای 88 کور شد.این محافل و رسانه ها از دو هفته پیش برای فتنه انگیزی مجدد فعال شده و مدعی بودند اگر 16 آذر نشد، به بهانه عاشورا اقدام به اردوکشی می کنند. اما پس از دو هفته هیاهو و بلافاصله پس از روز عاشورا، همین محافل ترجیح دادند نمایش واضح مرگ فتنه را با سکوت برگزار کنند. محافل یاد شده - از صدای آمریکا و بی بی سی و رادیو فردا و گویانیوز گرفته تا جرس و کلمه و نوروز و رادیو زمانه و... - تنها در چند سطر مدعی شدند فضای امنیتی (!؟) بوده و به همین خاطر گروهک ها نتوانسته اند حرمت شکنی سال گذشته را تکرار کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم  


وَ الَّذینَ کَفَرُوا بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ إِلّا تَفْعَلُوهُ تَکُنْ فِتْنَةٌ فِی اْلأَرْضِ وَ فَسادٌ کَبیرٌ [انفال / 73]؛ و کسانی که کفر ورزیدند، بعضی‌ شان اولیای بعضی دیگرند(اولیای همند) و اگر آنچه قبلاً دستور دادیم انجام ندهید، فتنه ‌ای در زمین و فسادی بزرگ را به بار می ‌آورد.
اکنون که همه ابعاد فتنه و فتنه گران برای مردم آشکار گردیده و در بیان قرآن مبین فتنه را از قتل هم بزرگتر شمرده شده است(( الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ [بقره / 191]؛ فتنه آنان از کشتار شما شدیدتر است. وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ [بقره / 217]؛ فتنه جرمش از قتل بزرگ‌ تر است.))  

لذا ما جمعی از وبلاگ نویسان فضای مجازی از محاکم عدل قضایی خواهشمندیم هر چه سریعتر سران فتنه 88 را در محاکم عدل جمهوری اسلامی ایران محاکمه نمایند و بدون در نظر گرفتن رافت و عطوفت اسلامی آنها را به شدید ترین مجازات ممکن برساند .
که تا کنون هرچه شامل حال این افراد بوده رافت و عطوفت اسلامی بوده و دیگر با این کج اندیشان نمی توان به زبان رحمت صحبت نمود .

جمعی از وبلاگ نویسان فسا  

خواهشمند است ذیل این بیانیه در بخش نظرات امضا بفرمایید .

تمام راه ظهور تو با گنه بستم
دروغ گفته ام آقا که منتظر هستم


کسی به فکر شما نیست راست می گویم
دعا برای تو بازیست راست می گویم


اگر چه شهر برای شما چراغان است
برای کشتن تو نیزه هم فراوان است


من از سرودن شعر ظهور  می ترسم
دوباره بیعت و بعدش عبور می ترسم


من از سیاهی شب های تار می گویم
من از خزان شدن این بهار می گویم


درون سینه ما عشق یخ زده آقا
تمام مزرعه هامان ملخ زده آقا


کسی که با تو بماند به جانت آقا نیست
برای آمدن این جمعه هم مهیا نیست

 شاعر: سید امیر حسین میر حسینی

حروف: « خ م ی ن ی » در نام خمینی (ره) و خامنه ای ( مدظله) مشترک است ، فقط نام خامنه ای یک آه بیشتر دارد که آن هم از دست خواص بی بصیرت می کشد . 

9 دی ماه اولین سالروز سیلی محکم ملت به سران منافق فتنه گرامی باد .

۹ دی سالروز حماسه مردم مسلمان و ولایت مدار ایران اسلامیست  

۹ دی روز تو دهنی زدن و مشت بر دهان عروسک های خیمه شب بازی آمریکا و اسراییل و انگلیس . 

 9 دی روزی است که وحدت ملت در حمایت از ولایت فقیه تجلی پیدا کرد. 

۹ دی سران فتنه را کشت و در واقع آنها مرده سیاسی شدند .گاهی مصلحت آن است که مرده سیاسی باشند، نه این که آن ها را اعدام کنیم تا قهرمان سیاسی شوند. 

حماسه نهم دی نه از آن حیث که خروش اکثریت را به تصویر کشید و نه از آن حیث که همدلی و انزجار مردم از قانون شکنی ها را به نمایش گذاشت که به جهت خواستگاه حرکت و پویشی که ایجاد شد، درخور توجه و تامل جدی بود.  

بیانیه میرحسین بعد از مصایب روز عاشورا اما اثبات کرد که او همان گونه که پنداشته می شد ریشه در همان حلقه ملی گرایان انقلابی دارد. خروش میرحسین از جنس خروش مردم نیست. دغدغه های او متعلق به گفتمانی است که بارها در برابر انقلابیون شکست خورده و آنچه در نهم دی گذشت واقعیتی است که اکنون او نیز مثل آن روز ملی گراها یا نمی خواهد و یا نمی تواند آن را بپذیرد. اکنون این واقعیت مسجل شده است که هر گفتمانی در ایران که خواستگاهی جز هویت ایرانی- اسلامی داشته باشد، محکوم به زوال و شکست است. 

واقعه دلخراش عاشورای 88 که در واقع میوه بذر ناپاک خرداد این سال در جریان فتنه انتخابات ریاست جمهوری بود، آنچنان قلب مردم ایران را آتش زد که جریان عظیم مردمی را به تظاهرات بی نظیر 9 دی کشاند.

این روز را مهر "باطل شد" بر پیکره فتنه‌ی عمیق 88 می نامند چون در واقع اکثریت جامعه ایرانی پشت پرده یک جریان سیاسی را دید و با عمق وجودش میزان انحراف وحشتناک این جریان مدعی را از اصول انقلابی دینی مردم ایران چشید.
توصیف شما از حماسه 9 ی 88 چیست؟
به نظر شما پیام اصلی این روز چه بود؟

 قبل از عنوان خبر قابل ذکر است جنتی از شاگردان آیت الله نجابت و مدیر حوزه علمیه شهدای شیراز است . 

و قبل از مشاهده سخنان حجه الاسلام جنتی من نظر خودمو اول می گم :  

در مورد دعوت به مناظره ، آیت الله دستغیب دو راه بیشتر نداره یا قبول کنه یا نکنه . پس :  

۱- اگه قبول کرد ، چون جوابی در مقابل اسناد و احادیث و روایات و منطق برادران حوزه علمیه نداره پس شکست می خوره چون حرفها و بیانات و منطق آقای سید علی محمد دستغیب رو دیدم و شنیدم این حرف رو به صراحت می زنم چون ایشون اگه بخواد با من هم مناظره کنه کم میاره  !!!!! 

۲- اگه قبول نکنه هم شکست خودش رو اعلام کرده . 

پس در هر دو صورت نامبرده را مردود و شکست خورده اعلام می نماییم !!!! 

حجت‌الاسلام حجت‌الله نوروزی‌جنتی با تأکید بر لزوم پیروی از رهبر معظم انقلاب در مورد چگونگی پاسخگویی به شهبه‌افکنان اظهار داشت: از آنجا که رهبری معتقدند باید به افراد شبهه‌افکن به طور کامل عاملانه و قرآنی پاسخ داده شود بنابراین علی‌محمد دستغیب را به مناظره دعوت می‌کنیم تا بدون هیچ‌گونه درگیری این مسئله را به جامعه اثبات کنیم. 
دستغیب اظهاراتی در مورد تفاوت ولایت فقیه با ولی فقیه داشته اما این اظهارات و آوردن مصادیق، بدون ملاحظه اسناد و مدارک قرآنی و روایی است. 
پاسخ به شبهه‌افکنی برخی افراد باید طبق نظر رهبر معظم انقلاب که بر اساس علوم قرآنی است صورت پذیرد بنابر این دفاع از حقانیت، حقی است که به طور کامل روشن بوده و یک تکلیف همگانی برای افراد متخصص است.
دستغیب ولایت امام راحل (ره) را مطلقه و مورد عنایت خداوند و تکوینی می‌داند و اقبال عمومی از امام خمینی (ره) را کاشف و حاکی از این عنایت می‌شمارد اما در عمل شاهد تناقض رفتارهای وی هستیم.
پس از شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب را به یاد بیاورید، دستغیب که ولایت امام خمینی (ره) را یک ولایت تکوینی می‌دانست چرا در مقابل فرمان و دستور ولایت الهی که به قول خودش ولایت تکوینی است، ‌مبنی بر انتصاب نماینده امام در استان فارس مخالفت کرد و سالیان بسیاری نسبت به نماینده امام (ره) موضع‌گیری شدید داشت. 
در رفتار علی‌محمد دستغیب تناقض‌های فراوانی دیده می‌شود که به دوران اخیر باز نمی‌گردد چرا که اگر در گفتار و سخنرانی‌ها و عکس‌العمل‌های وی دقت کنیم به عدم ثبات شخصیتی او پی می‌بریم. 
کسی که اعتقاد به ولایت مطلقه داشته باشد، عقل، شرع و عرف حکم می‌کند مطیع فرمان ولی فقیه باشد چرا که ولایت مطلقه به قول علی‌محمد دستغیب تکوینی و مورد تفضل خداوند است.
جنتی با اشاره به برخی اظهارات شبهه‌افکن دستغیب در سال‌های دهه 60 بیان داشت: اگر علی‌محمد دستغیب به این ولایت اذعان و اعتقاد دارد و داشته است،‌ بدون مقاومت و سرسختی باید فرمان‌ها و انتصابات‌ امام راحل (ره) را اطاعت می‌کرد و این در حالی است که در دهه 60 به طور دقیق رفتارهای وی خلاف این موضوع را ثابت کرد. 
علی‌محمد دستغیب نه تنها انتصاب نماینده امام خمینی (ره) را در استان فارس قبول نداشت و مورد بی‌مهری قرار داد بلکه خودش برای اعتراض و به عبارتی حق به جانبی خود به همراه علی‌اصغر دستغیب خود را به جماران رساند و با آنکه مورد عتاب قرار گرفت بعد از بازگشت باز نیز به مخالفت خود ادامه داد.
چگونه می‌توان رفتارهای ضد و نقیض علی‌محمد دستغیب با گفتارش را همسان دانست، زمانی که برای طلاب و روحانیت اظهارات وی مملو از تناقض است.
جنتی با اشاره به تأکید بنیانگذار انقلاب اسلامی بر وحدت مردم خاطرنشان کرد: اگر امام راحل (ره) ولایت مطلقه را با کشف و حکایت از اقبال عمومی تکوینی داشت چرا علی‌محمد دستغیب بر خلاف دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تبعیت از نمایندگی و وحدت کلمه باز نیز به طبل افتراق و جدایی کوبید.
علی‌محمد دستغیب ولایت امام خمینی (ره) را به دلیل اقبال عمومی مطلقه می‌داند اما ولایت رهبری معظم انقلاب را به دلیل رأی شخصی مطلقه نمی‌داند.
مدیر حوزه علمیه شهدای شیراز تصریح کرد: آیا اقبال عمومی و به عبارتی بیعت عمومی حکایت از نظر خداوند دارد اما اقبال، بیعت و رغبت بیش از 100 مجتهد،‌ فقیه و استقبال میلیونی هر شهرستان هنگام ورود رهبری حکایت از نظر خداوند ندارد.
باید به علی‌محمد دستغیب توصیه کرد که مراقب توجیهات نفسانی باشد چرا که این اظهارنظر وی بی‌انصافی، بی‌اطلاعی از قرآن، اخبار و تاریخ است. 
اگر بیعت عمومی ملاک نظر خداوند است چرا خداوند بیش از 80 مورد در قرآن کریم اکثریت را لایشعرون، لایعقلون، لایعلمون و ... خوانده است.
اگر بیعت عمومی ملاک نظر و توجه خداوند است پس علی‌محمد دستغیب داستان ظلم عظیم بیعت عمومی در سقیفه بنی ساعده را چگونه توجیه می‌کند.
علی‌محمد دستغیب از راز سنت الهی و تاریخ انبیا آگاه و باخبر است که خداوند برای ابلاغ پیام و دستورات از عامه مردم استفاده می‌کرد یا از افراد مقرب و خاص خود. 
چگونه می‌شود که آقای دستغیب در «ما نحن فیه» از اقبال عمومی استفاده می‌کنید و برای شما رغبت و اقبال عمومی حکایت از نظر خداوند دارد اما اقبال و بیعت بیش از 100 فقیه که نمایندگان این ملت هستند و در واقع اجماع علمای شیعه به حساب می‌آیند مورد نظر خداوند نیست.  

><