قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)
قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)

جهاد اقتصادی

·         مقدمه ای بر اقتصاد اسلامی :

1-      پیامبر اکرم فرمودند : «اَللَّهمَّ بارِکْ لَنا فِی الخُبْزِ وَلا تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَبَیْنَهُ، فَلَوْ لَا الْخُبْزُ ما صُمْنا وَلا صَلَّیْنا وَلا أَدَّیْنَا فَرائِضَ رَبِّنَا»

یعنی خداوندا، نان را برای ما با برکت قرار ده، و میان ما و نان جدایی مینداز که اگر نان نباشد نه می توانیم نماز گزاریم نه روزه بداریم و نه دیگر واجبات الهی را انجام دهیم

آیت الله جوادی آملی می فرماید : منظور از «خبز» نان در مقابل پنیر نیست، بلکه همان اقتصاد است که امسال به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده است.

2-      نامگذاری سه سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ( مد ظله ) مکمل یکدیگرند : 1- سال اصلاح الگوی مصرف 2- سال همت مضاعف و کار مضاعف 3- سال جهاد اقتصادی

3-      جهاد با تمام انواعش مورد تاکید خدا و روایات می باشد .

·         جهاد اصغر : شامل جهاد با مال ، با جان و با زبان است و در مبارزه با دشمن خارجی استفاده می شود .

·         جهاد کبیر : جهاد فرهنگی ااست . فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَاداً کَبِیراً ‏پس ( در تبلیغ رسالت و دعوت به حق ، استوار و کوشا باش و ) از کافران اطاعت مکن ( و به دنبال هوسها و خرافات ایشان مرو ) و با ( اسلحه ) قرآن با آنان جهاد بزرگ ( و همه جانبه تبلیغاتی ) را بیاغاز .‏ سوره فرقان آیه 52

·         جهاد اکبر هم مبارزه با نفس می باشد .

4-      نامگذاری سال 1390 به عنوان سال جهاد افتصادی به علت بحران اقتصادی در کشور نیست ، هر ساله به تناسب نیاز کشور ، برای سال یک نام گذاشته می شود و مسیر عمومی کشور مشخص می گردد و لی دشمن برای اینکه مردم را دچار یأس و ناامیدی کند این شبهه را پراکنده نموده است .

·         اهداف نامگذاری سال 1390 به عنوان جهاد اقتصادی .

1-      رهبر انقلاب در شهریور ماه 1389 بحثی را مطرح نمودند تحت عنوان اقتصاد مقاومتی (ان زمان هنوز از یارانه ها خبری نبود )  http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10077&q=

2-      اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه دشمن را در عرصه اقتصاد حاضر ببینید و جهاد را شروع کنید ، به عنوان مثال عرض می کنم ، اگر شکم شما پر باشد ، هوا هم گرم باشد به شما بگویند دور استادیوم را یک دور بدوید ، چند دور میدوید ؟  حال فرض کنید شرایط همان است و یک گرگ نیز دنبال شماست ، ان زمان چند دور می دوید ؟ مقاومت یعنی مثل مورد دوم که فکر کنید گرگی گرسته (دشمن ) حاضر است و حالا شما باید جهاد کنید .

·         اهداف جهاد اقتصادی :

1-      الگو شدن جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکهبرای تمام کشورهای دنیا . ما معتقدیم کشور ما زمینه ساز ظهور حضرت حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی) می باشد و اگر بخواهیم کشور را الگو کنیم باید در تمام زمینه ها و از جمله اقتصاد باید اول باشد .

2-      بی اثر کردن تحریم اقتصادی وَ قَالَ علی (علیه السلام)
رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ . سنگ را از همان جایى که آمده، باز گردانید ، که شر را جز شر پاسخى نیست.حکمت 314 نهج البلاغه  این یعنی دشمن از هر جا وارد شد از همان جا و از راه خودش دفع کنید ، ما باید فتنه تحریم اقتصادی را با جهاد اقتصادی و پویایی اقتصادی باز گردانیم .

3-      کسب عزت  حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه می فرمایند : فرض الله الجهاد عزاً للاسلام  خداوند جهاد را برای عزت اسلام واجب کرده است .

4-      تقویت پایه های ایمان :  حضرت علی (ع) در حکمت 31 نهج البلاغه که مفصل هم هست می فرمایند : ...الْإِیمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى الصَّبْرِ وَ الْیَقِینِ وَ الْعَدْلِ وَ الْجِهَادِ...  شناخت پایه هاى ایمان : ایمان بر چهار پایه استوار است : صبر ، یقین ، عدل و جهاد... همچنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) می فرمایند « من لا معاش له لامعادله». بحارالانوار، ج 6، ‌ص 295. و در جای دیگر می فرماید :  اِنْ یَکُنِ الشّغْل مَجْهَدَةً فَالَفراغُ مَفْسَدَةٌ.
اگر کار و اشتغال، زحمت دارد، بیکارى هم فسادانگیز است. میزان الحکمه، ج 7، ص 459.

5-      مبتلا نشدن به دوری از رحمت خدا  در حدیث پیامبر داریم که فرمودند : «من وجد ماءً و تراباً ثم افتقر فابعده اللّه. » کسانی که آب و خاک دارند و تولید ندارند ، از رحمت خدا به دورند .

6-      رسیدن به  استقلال :  جهت توضیح به آیه نفی سبیل مراجعه نمایید  ایه 141 سوره نساء؛«لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا»«خداوند تسلطی برای کافرین بر مسلمین، قرار نداده است.» پیامبر (صلی الله ) فرمود : ملعون من ألقی کَلَّه علی الناس» لعنت شده است کسیکه کارخود را به دیگری واگذار کند بحار، ج 74، ص 140.  توضیح اینکه اگر بخواهیم بده و بستان طبیعی با دیگر کشورها داشته باشیم ، اشکال ندارد ولی در کلام ائمه اطهار(ع) و خداوند تبارک و تعالی وارداتی کهاستقلال ما را زیر سوال ببرد اشکال دارد .

·         راههای تحقق جهاد اقتصادی

1-      همه خود را مسئول بدانیم . کلکم راء و کلکم مسئول عن رعیته  و هر کاری که در اینمورد از دستمان بر می اید انجام دهیم .

2-      پرهیز از شعار گرایی : جهاد اقتصادی زمانی محقق می شود که کارکنیم . زید نان خریده بود، دید شخصی کنار کوچه گریه می کند ،زید پرسید چرا گریه می کنی ؟ گفت من نان ندارم و گرسنه ام ، زید شروع کرد به گریه کردن و همدردی نمودن با وی ، شخص گفت : خب یک تکه نان خود را به من بده تا من هم گرسنه نباشم تو هم گریه نکنی ! زید گفت نه ! تا فردا برایت گریهمی کنم ولی نان نمیدهم ! مقصود اینکه شعار ندهیم و عمل جهادی انجام دهیم .

3-      همت : «المرء بهمته لابقنیته» «شخصیت آدمی به همت اوست نه به مال و اندوخته اش». امام علی (ع) غررالحکم باب الهمه . همت یعنی ما می توانیم .

4-      تلاش : لیس للانسان الا ما سعی  و اینکه براى انسان جز حاصل تلاش او نیست سوره نجم آیه 39 . موسی بن عمران (ع) از خدا سوال کرد مبغوض ترین بنده کیست ؟ خدا فرمود کسی که دو خصوصیت دارد : 1- شب مانند مردار است 2- روز را به بطالت می گذراند . پس کسی که تلاش نکند مبغوض خداست .

5-      برنامه ریزی : پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از فقر امتم نمی ترسم ، اما از سوء تدبیر بر ایشان می ترسم .  سوء تدبیر یعنی عدم برنامه ریزی . همچنین امام باقر(ع) می فرماید تمام کمالات در این 3 مورد است 1- دین شناسی 2 تحمل مشکلات 3- برنامه ریزی در زندگی  این یعنی تلاش و همت مضاعف در زندگی داشته باشیم .

6-      اصلاح الگوی مصرف : به دلایلی که می آوریم باید الگوی مصرف را اصلاح نمود : 1- تحقق فرموده رهبری 2- حفظ منابع : در کتاب اسلام الگوی مصرف نوشته دکتر علی اکبر کلانتری می خوانیم : در یک سال 65% تولیدات مواد کشاورزی ما بوده و 35% ضایعات !!! 3- جلوگیری از ضایعات . 4- حفظ سلامتی : در همان کتاب می خوانیم : در ایران مصرف روغن 40% بیشتر از اروپاست و این یعنی مواظب سلامتی خود باشید ، در خطر است...

چراغ هدایت

امام خامنه ای: «شرایط کنونی کشور بسیار آرام و مناسب و روحیه مردم هم مستحکم است، بنابراین مسؤولان، نخبگان سیاسی و فرهنگی و فعالان مطبوعات و رسانه‌های مجازی نباید بگونه‌ای سخن بگویند و یا مطلبی منتشر کنند که القای نبود آرامش و دو دستگی در کشور شود زیرا این موضوع، خلاف واقع است.»





اینم موش دوانی خارجی ها پس از موش دوانی بعضی از داخلی ها!!!

خبرگزاری آسوشیتدپرس در راستای اهداف صهیونیستی خود و القای اختلاف بین مسئولان جمهوری اسلامی، سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم شیراز را تحریف کرد.

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از مردم شیراز مدعی شد: «رهبر عالی ایران ،روز شنبه، هشدار داد که احمدی نژاد را بخاطر به چالش کشیدن رهبران روحانی ایران، مورد سرزنش قرار خواهد داد [!]».

آسوشیتدپرس، افزود: «رهبر ایران هشدار داد در صورت نیاز دراموری که به احمدی نژاد مربوط است، دخالت خواهد کرد [!]».

این خبرگزاری با هدف القاء اختلاف بین مسئولان جمهوری اسلامی ادامه داد: «آیت الله خامنه ای با دعوت از وزیر اطلاعات سیلی محکمی به گوش رئیس جمهور زد و همین امر باعث شد تا احمدی نژاد به مخالفت با قدرت اول کشور برخیزد».

علیرغم ارسال نامه ی مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری برای ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات، آسویتدپرس مدعی شد: «آیت الله خامنه ای نامه ای به احمدی نژاد در این زمینه ننوشت، چون احمدی نژاد توجهی به نامه ی او نمی کند [!]».

آسوشیتدپرس همچنین مدعی شد: «احمدی نژاد در انتخابات سال ۲۰۰۹ از طرفداری رهبر عالی ایران برخوردار بود».

این درحالی است که مقام معظم رهبری در هیچ انتخاباتی از شخص خاصی حمایت نکرده و فقط به تبین ملاک ها و معیارها و تاکید بر حضور حداکثری مردم پرداخته اند.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در جمع مردم انقلابی شیراز ضمن تبیین شرایط حساس کنونی دنیا و منطقه، با توجه به بیداری اسلامی، همه مردم و مسئولان را به حفظ اتحاد و انسجام و کار و تلاش بی‌وقفه، و بهانه ندادن به‌دست دشمنان نظام اسلامی توصیه و تأکید کردند: «امروز، قوای سه‌گانه به‌ویژه دولت، حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت در کشور حمایت خواهند کرد؛ اما هرجا که رهبری احساس کند از مصلحت بزرگی غفلت می شود، وارد خواهد شد و رهبری تا زنده است هیچ‌گاه نخواهد گذاشت در حرکت عظیم ملت ایران به‌سوی آرمان‌ها، ذره‌ای انحراف ایجاد شود».

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای چند روز اخیر درباره وزارت اطلاعات افزودند: «تبلیغات رسانه‌های بیگانه را در مورد این قضایا که آن‌چنان اهمیتی هم ندارد ببینید، که چه جنجالی به راه انداخته اند و در تحلیل‌های خود می‌گویند در جمهوری اسلامی ایران شکاف و حاکمیت دوگانه به‌وجود آمده و رئیس‌جمهور، حرف رهبری را گوش نکرده است».

مشروح سخنان حکیمانه ی مقام معظم رهبری در جمع مردم شیراز، هم اکنون، در پایگاه اطلاع رسانی ایشان به آدرس www.khamenei.ir قابل دسترسی است