قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)
قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)

برجام و فرجام کار ما با آمریکا .

آمریکا شیطان بزرگ
این یک شاخص است ، که امام بار ها و بار ها در سخنان خود فرمودند ، امریکا شیطان بزرگ است و گاهی  نیز بجای گفتن نام آمریکا می فرمودند شیطان بزرگ ! این برای چنین روزی بود که ما فراموش نکنیم آمریکا شیطان بزرگ است . شیطان همیشه شیطان است و اگر نماز هم می خواند برای فریب است و ما باید بصیر باشیم حال که برجام قبول شده است ، و به سر انجام رسیده است بیشتر حواسمان را جمع کنیم ، هنوز برای تبریک گفتن زود است در هر حال امیدواریم به نفع ملت بزرگ ایران عزیز رقم بخورد ولی آمریکا هنوز شیطان بزرگ است و ما مرگ بر آمریکا را فراموش نمی کنیم .
و اما برجام :
شبکه های فارسی زبان ماهواره  به دنبال موجه سازی رژیم گذشته افتاده اند. ادعای تغییر نگاه به رژیم صهیونیستی در حالی است که رهبری در جریان مذاکرات اشاره کرده بودند که چه توافق هسته اى بشود، چه نشود؛ این را بدانید امنیّت اسرائیل تأمین نخواهد شد.
عجیب ترین هدف از برجام را روزنامه نیویورک تایمز پرده برداری می کند. تغییر سبک زندگی ایران  در جهت اهداف غرب موردی است که این روزنامه خیلی عجولانه آن را طرح و آن را  در پی توافق هسته ای پیاده سازی شده می بیند! این قضاوت عجولانه و صراحت این روزنامه بهترین مثال از  نقشه غرب برای نفوذ از قبل برجام است.
این روزنامه بعد از مقدمات و ادعاهای قابل مناقشه خود، در اینباره می نویسد: «اما اکنون، پیرو انتخاب یک رئیس جمهور میانه رو یعنی حسن روحانی و امضای توافق هسته ای در تابستان امسال، ایرانیان به شکل فزاینده ای به خیابان ها می آیند، این بار نه برای به چالش کشیدن دولت که برای بازیافتن فضای عمومی. با وجود اینکه بسیاری شکاکان می گویند که تغییرات حداقلی بوده و در هر زمانی قابل بازگشت است، حرکات مربوط به سبک زندگی در حال گسترش به تمام کشور به نظر می رسند.»
در این گزارش، نویسنده با اشاره به برگزاری یک کنسرت موسیقی در شمال تهران به نحوه حجاب زنان حاضر در این کنسرت پرداخته و همچنین در مواضعی طنزآمیز اجرای نمایش طنز در کافه ها، تشکیل تشکل های مردم نهاد در دفاع از حقوق حیوانات و محیط زیست را مرتبط با تغییر سبک زندگی ایرانیان در راستای برجام می داند گزارشی که در حین عدم آشنایی نویسنده با محیط ایران و روند تغییرات و چرایی آنها  ناگفته ای دارد که آن چشم امید غرب به تحولاتی است که می خواهد در کنار برجام با نفوذ فرهنگی  به دست آورد. عجیب ترین توقع از برجام را روزنامه  نیویورک تایمز پرده برداری می کند. تغییر سبک زندگی ایران  در جهت اهداف غرب موردی است که این روزنامه خیلی عجولانه آن را طرح و آن را  در پی توافق هسته ای پیاده سازی شده می بیند! این قضاوت عجولانه و صراحت این روزنامه بهترین مثال از توقعات نابجا و نقشه غرب برای نفود از قبل برجام است.
در نهایت همه این تغییرات آمریکا به دنبال این است که راه های دیگری را برای مهار ایران اسلامی در طول 10 سال توافق به دست آورد راهی که برای او هزینه و و تبعات یک جنگ نظامی را نداشته باشد و بهترین این راه نفوذ و تغییر ارزش های ملت ایران و در یک کلام استحاله انقلاب اسلامی است لس آنجلس تایمز در این رابطه در گزارشی با اشاره به هشدارهای اوباما مبنی بر اینکه «هر اقدامی لازم باشد» برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب انجام می دهد، نوشته است: «با این حال، دستیاران او می گویند که هدف بلند مدت رئیس جمهور، فراهم کردن امکان حرکت ایران به سمت و سویی میانه تر و نهایتا بی نیاز کردن ایالات متحده از اعمال تحریم ، است.» روزنامه  گاردین این توقع و نقشه دشمن را اینگونه می نویسد: "پس از توافق هسته ای، تحریم های یکجانبه آمریکا چیزی را در ایران تغییر نخواهد داد.... آمریکایی ها معتقدند که تحریم های شدید این کشور عامل اولیه برای امضای توافق برنامه هسته ای ایران بوده و می توان از این ابزار برای ایجاد تغییرات دیگر در سیاست های ایران استفاده کرد".
اما رهبر انقلاب گوشه ای از هدف و توقع غرب از مذاکرات را اینگونه بیان می دارند "مذاکره ی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، یعنی نفوذ؛ تعریفی که آنها برای مذاکره کردند این است و آنها میخواهند راه را برای تحمیل باز کنند.... مذاکره ی با اینها یعنی راه را باز کردن برای اینکه بتوانند، هم در زمینه ی اقتصادی، هم در زمینه ی فرهنگی، هم در زمینه های سیاسی و امنیّتیِ کشور نفوذ کنند."
ایشان در صحبت های چند وقت اخیر خود پیرامون نفوذ و مراقبت از آن به دولت و سایر نهادها تذکر می دهند و در راستای این تلاش ها می گویند:"در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین کننده اهداف امریکا، صهیونیسم و شبکه قدرت جهانی باشد"
دشمن عصبانی از  بر آب شدن نقشه هایش بر ضد ایران اسلامی این توقع  را دارد تا بتواند از فرصت برجام برای خود در راستای همان اهداف ضربه به جمهوری اسلامی استفاده کند و ما باید با هشیاری از توقع نامشروع غرب از برجام و اهداف نانوشته آنها و با نگاه درست به غرب و مذاکرات از فرصت برجام بهترین استفاده را در جهت تقویت و پیشرفت ایران اسلامی داشته باشیم.
نظرات 1 + ارسال نظر
میثم مرادی چهارشنبه 30 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:14 ق.ظ http://skynetfasa.ir

سلام خوبید
وب خیلی خوبی دارید و خلی هم برام آشناست فکر میکنم چند سال قبل هم وبلاگ نیس بودید ولی دیگه آپدیتش نمیکردید درسته ؟

خوشبختم همشهری
بازم بهتون سر میزنم
در پناه خدا

سلام اخوی بله درسته یک سال اینترنت نداشتیم یعنی اصلا خط تلفن نداشتیم ولی به امید خد درست شده و الان در خدمتیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد