قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)
قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)

تفرقه‌افکنی انگلیسی در هفته وحدت!


* پایگاه خبری فایننشال‌تایمز انگلیس در راستای تفرقه‌افکنی غرب در بین مسلمانان و در هفته وحدت(!) گزارشی - به‌گمان خود- از تبعیض مذهبی در ایران منتشر کرد. فایننشال‌تایمز مدعی شد اهل

سنت در برخی نقاط ایران مسجد و مدرسه ندارند! این در حالی است که همه می‌دانند تمرکز اهل سنت در همه جای کشور به یک اندازه نیست و طبیعتاً در مکان‌هایی که تمرکز جمعیتی اهل سنت بیشتر باشد، مکان‌های بیشتری برای عبادات و تدریس علوم خود دارا هستند.

در این گزارش همچنین با نقل جمله‌ای از یکی از علمای اهل سنت، ادعا شد: اگرچه داعش هیچ‌گونه پایگاهی بین اهل سنت ایران ندارد، اما علت تشکیل داعش، بی‌عدالتی‌های شیعیان در حق اهل سنت است!

این در حالی است که داعش با کشتار مردم و علمای اهل سنت در سوریه و عراق نشان داد که برخلاف برخی ادعاهای آنان، برای این آدم‌کشان، شیعه و سنی تفاوتی ندارد و فقط مجری اوامر اربابان غربی، عربی و صهیونیستی خود هستند.

این پایگاه خبری همچنین در گوشه‌ای دیگر از مطلب خود، باز هم غلظت تفرقه‌افکنی خویش را بالاتر برد و یکی از استان‌های شرقی کشور را (سیستان‌وبلوچستان) مرکز شورشیان سنی نامید.


این سخنان شیطنت‌آمیز این پایگاه خبری انگلیسی در حالی است که برادران اهل سنت همواره در مجلس، شوراهای شهر و... کشور نمایندگانی داشته و مسئولیت‌هایی نیز در مناصب دولتی دارند که شیعیان در کشورهای منطقه از آن بی‌بهره‌اند! با وجود جمعیت 80 درصدی شیعیان در بحرین و یا جمعیت 20 درصدی شیعیان در عربستان، آنان در مناصب حکومتی این کشورها هیچ جایی ندارند. از طرفی، در شهری مثل زاهدان که جمعیت شیعه و سنی حدوداً برابر است، مساجد و حوزه‌های علمیه و... اهل سنت ده‌ها برابر شیعیان این شهر است! و نکته قابل‌تأمل اینکه، کسانی به حمله و قتل و غارت اهل سنت ایران دست می‌زنند که ادعای حمایت از آنان را دارند! فقط کافی است نگاهی به شهدای سنی در مناطق اهل سنت کشور بیندازیم. برای نمونه گروهک‌های تروریستی‌ای چون؛ جند‌الشیطان و جیش‌الظلم و... در سیستان و بلوچستان بارها مردم اهل سنت این استان را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده و می‌دهند که به‌تازگی شهادت بسیجی سنی در سرباز مؤید این ادعاست. نکته آخر اینکه، ما به تفرقه‌افکنی‌های روباه پیر عادت داریم و شیطنت این پایگاه خبری انگلیسی برای هیچ‌کس تازگی ندارد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد