قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)
قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)

اظهارات بزرگتر از دهان...

پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان 11 نوامبر 2014 (20 آبان) در مقاله‌ای به ضرورت عدم توافق هسته‌ای با ایران به دلیل موضع‌گیری‌های ضدصهیونیستی آن پرداخت و نوشت: رهبر ایران خواستار نابودی اسرائیل [رژیم صهیونیستی] شده است. قدرت‌های جهانی نباید برای توافق هسته‌ای با ایران عجله کنند. بنیامین نتیانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، طی بیانیه‌ای گفت: «در ایران، میانه‌روی وجود ندارد. ایران با بی‌پروایی خواستار نابودی اسرائیل است و دستورکار تروریسم بین‌المللی را به پیش می‌برد... این رژیم تروریست در ایران نباید اجازه یابد به قدرتی در آستانه هسته‌ای تبدیل شود. از کشورهای 1+5 می‌خواهم برای

توافقی که به ایران اجازه حرکت به سوی بمب هسته‌ای می‌دهد، تعجیل نکنند.» در عین حال که رهبر ایران خواستار نابودی اسرائیل شده، گفته که «مخالف کشتار یهودیان در منطقه است.»

در ادامه مقاله آمده است: در واقع، رهبر ایران از همه‌پرسی سخن می‌گوید؛ اما معتقد است که «مقاومت مسلح، علاج مسئله است.» وی خواستار مسلح شدن کرانه باختری مانند غزه شده است. این درخواست، سیاست داخلی فلسطین را نیز منعکس می‌کند. ایران از حماس در غزه حمایت می‌کند. فتح که رقیب حماس است، بر کرانه باختری تسلط دارد. روز یکشنبه دولت کرانه باختری، حماس را به بمب‌گذاری در خانه‌های رهبرانش متهم کرد. روز دوشنبه نیز دو حادثه تروریستی علیه اسرائیلی‌ها اتفاق افتاد که در نتیجه آن، یک زن کشته شد. آخر هفته، رهبر ایران در توئیتر منتسب به وی، خواستار «نابودی اسرائیل» شد. در عین حال، در این اظهارنظرها پافشاری شد که ایران به دیپلماسی در سایر مسائل متعهد است. در عین حال، به «9 مسئله کلیدی در مورد نابودی اسرائیل» پرداخت و نیز گفته شد که ضروری است با حضور همه ساکنان اصلی فلسطین، همه‌پرسی برگزار شود و مهاجران یهودی حق شرکت در این همه‌پرسی را ندارند. این در حالی است که تاریخ منطقه، هزاران‌ساله است و موج‌های مهاجرت و تبعید بی‌شمار بوده است. مطابق نظرسنجی ماه ژوئیه که مؤسسه واشنگتن انجام داد، بیشتر فلسطینی‌ها در غزه، مخالف راه‌حل دوکشوری و خواهان نابودی اسرائیل هستند که البته این هدف با منشور حماس که در آن بر نابودی اسرائیل تأکید شده، منطبق است. نظرسنجی ماه ژوئیه مؤسسه دیالوگ نشان داد که بیشتر اسرئیلی‌ها از راه‌حل دوکشوری حمایت می‌کنند.

در پایان مقاله آمده است: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌تازگی نامه‌ای به رهبر ایران درباره همکاری در جنگ علیه داعش نوشت. ماهیت این نامه، پرسش‌هایی را برانگیخته از جمله اینکه آیا موضع‌گیری اوباما در برابر ایران منعطف شده است؟ مقامات آمریکایی‌ پافشاری می‌کنند که واشنگتن اقدامات نظامی را با ایران هماهنگ نمی‌کند. اوباما در برنامه «در پیشگاه ملت» به شبکه سی‌بی‌اس گفت: «ما به آن‌ها (ایرانی‌ها) اجازه می‌دهیم بدانند که ما مزاحمتی برای آن‌ها نداریم. ما بر دشمن مشترک خود متمرکز شده‌ایم؛ اما هیچ طرح جنگی مشترک یا هماهنگی وجود ندارد و نخواهد داشت.» در عین حال، تنش‌های میان نتانیاهو و اوباما سبب شده که جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور، به دنبال رفع این اختلافات باشد. وی در سخنرانی در فدراسیون‌های یهودی آمریکای شمالی گفت: «مانند تمام دوستان نزدیک، ما با یکدیگر صادقانه صحبت می‌کنیم. ما با یکدیگر اختلاف نظر داریم. ما یکدیگر را دوست داریم... ما به ایران اجازه نخواهیم داد به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.»



: پاسخ مطالبی که در یادداشت فوق، جانبدارانه به نفع رژیم صهیونیستی آمده، در مسائل زیر است:

1- رژیم صهیونیستی دارای سلاح هسته‌ای است، در حالی که حق ندارد چنین سلاحی را داشته باشد، ضمن اینکه به عضویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در نیامده است.

2- رژیم صهیونیستی به هر بهانه‌ای به مناطق فلسطینی حمله و آنجا را غصب می‌کند و دست به کشتار فلسطینیان می‌زند. آخرین مورد آن، جنگ 50 روزه است که در آن بیش از دو هزار فلسطینی بی‌گناه را به شهادت رساند.

3- بخش زیادی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی متعلق به این سرزمین نیستند و با فریب و نیرنگ به آنجا مهاجرت کردند.

4- حق طبیعی فلسطینیان برای دفاع از خود، مسلح‌شدن است.

5- رژیمی که غاصب است و به هیچ قاعده انسانی پایبند نیست و از نظر تاریخی، موجودیتی در منطقه ندارد، طبیعتاً باید از بین برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد