قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)
قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)

آتش جنگ سایبری در خرمن قدرتهای بزرگ !!!

توسعه تکنولوژیک نه تنها مرزهای ملی را نرم و جهان را کوچک کرده بلکه بسیاری از معادلات سنتی گذشته را به هم ریخته و نوع روابط و رویارویی ها را دگرگون کرده است. از زمان شکل گرفتن نظریه های نظام بین الملل، تئوری ای که متعلق به واقع گرایان بود به جز در سال های میانی دو جنگ جهانی (1940- 1920) بر دیگر تئوری های کلان بین المللی که متعلق به ایده آلیست ها بود، غلبه داشت، اما رشد حیرت آور تکنولوژی به خصوص در زمینه رسانه و اینترنت، بسیاری از اندیشه های واقع گرایان را با پرسش های بنیادی مواجه کرده است. زیرا مرزها و حاکمیت به گونه های مختلف از دست دولت ها خارج شده و کشورهای قدرتمند بدون اینکه متهم به دخالت در امور داخلی دیگران شوند، از طریق فضای سایبر در آنها نفوذ کرده و شروع به تخلیه اطلاعاتی و تخریب برنامه های شان می کنند.

این مسئله سبب شده تا اصطلاح جنگ سایبری که در فضای مجازی انجام می شود و از زیر مجموعه های جنگ نرم است، سر زبان ها افتاده و در دنیای واقعی نتیجه لازم را به مهاجمان بدهد. بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقاد هستند که کشورهای قدرتمند و آن طیف از دولت هایی که در محور قدرت جهانی قرار دارند برای به شکست کشاندن رقیب خود به جای کشیدن ماشه سلاح های غول پیکر و قدرتمند، از دکمه های کامپیوترهای شان بهره بگیرند.

در جنگ های سنتی و مدرن داشتن قدرت لازم، بهره مندی از تاکتیک های نوین و همچنین کسب اطلاعات مورد نیاز از تاکتیک های جنگی دشمن، بزرگ ترین عوامل پیروزی محسوب می شد. جنگ سایبری به عنوان جنگ های پست مدرن، همه این عناصر را یک جا در اختیار صاحبان تکنولوژی قرار می دهد. متفکرترین استراتژیست های دنیای جدید بر این اعتقاد هستند که آمریکا و حتی دیگر کشورهای قدرتمند نظام بین الملل در برابر دشمنان خود، پیش از پیروزی در دنیای واقعی، آنها را در محیط مجازی شکست می دهند. زیرا همزمان قدرت لازم (تکنولوژی برتر)، تاکتیک های نوین (فضای پیچیده سایبر) و اطلاعات مورد نیاز از برنامه و توان رقیب (تخلیه اخبار محرمانه از طریق هکرهای فوق حرفه ای) را در اختیار دارند.

بنابراین در شرایطی که برای جلوگیری از حملات سایبری به مراکز حساس و محرمانه دیگر کشورها که عموماً از سطح توسعه کمتری برخوردارند، هیچ منع قانونی وجود ندارد، تنها راه گریز از هدف قرار گرفتن چنین حملاتی، افزایش امنیت سایبری در نهادهای محرمانه و همچنین پیشرفت در تکنولوژی های نوین است.

بین جنگ های واقعی و مجازی تفاوت عمده ای وجود دارد. مهم ترین آنها این است که در جنگ های واقعی، تکنولوژی و قدرت نظامی عمدتاً در دست قدرت های بزرگ است. این کشورها عموماً اطلاعات لازم نظامی را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی دهند. در حال حاضر دو کشور روسیه و آمریکا که از هر دو به عنوان ابرقدرت نظامی یاد می شود، هیچ کدام از اطلاعات ریز نظامی یکدیگر با خبر نیستند و عموماً تسلیحات شان از تفاوت های ساختاری وسیعی برخوردار است. این خصیصه در دیگر کشورها نیز وجود دارد. بنابراین اطلاعات مورد نظر هیچ گاه در اختیار کشورهایی که از قدرت کمتری برخوردار هستند قرار نمی گیرد از این رو به لحاظ نظامی عموماً ضعیف تر نگه داشته می شوند.

اما فضای سایبر تقریباً متفاوت است به گونه ای که آمریکا، انگلیس و ... در سطح بین المللی و رژیم صهیونیستی در سطح منطقه ای نسبت به این جنگ و حملات ویرانگر سایبری احساس خطر می کنند. زیرا دیگر کشورها که حتی از قدرت و توان تکنولوژیک پایین تری برخوردار هستند توانایی کسب ابزارها و روش های آن را دارند. چندی پیش روزنامه انگلیسی گاردین نوشت که بریتانیا در حال آماده سازی یک گونه جنگ افزار است که برای حمله علیه کامپیوترها به کار می رود.

همزمان روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز نوشت که آمریکا هرگونه حمله به سیستم ها و زیرساخت های کامپیوتری خود را با عملیات نظامی پاسخ خواهد داد. یک مقام عالی رتبه نظامی واشنگتن گفته است که اگر هر کشوری به شبکه های اینترنتی آمریکا حمله کند، پاسخش کمتر از حمله موشکی نخواهد بود. پنتاگون نیز که «لئون پانتا» را به عنوان یک فرد حرفه ای در زمینه امنیتی - اطلاعاتی در رأس خود می بیند، به دنبال آماده کردن استراتژی جدید سایبری به منظور جلوگیری از حملات مجازی است. چنین مواضع و تهدیدهایی نشان می دهد که کشورهای قدرتمند به شدت از فضای سایبری که خود مولد آن بوده اند احساس خطر می کنند. این روزها کمتر کسی است که از حمله هکرهای چینی به کامپیوترها و فضای مجازی آمریکا و هک کردن سیستم ها و تخلیه و تخریب اطلاعات محرمانه آن چیزی نشنیده باشد، اما آیا آمریکا به دنبال حمله موشکی به چین است؟ واشنگتن و دیگر کشورهای توسعه یافته که احتمالاً تا کنون در چند نوبت مورد هجوم هکرهای قدرتمند دیگر کشورها قرار گرفته اند در بهترین حالت می توانند در همان فضای مجازی به جنگ خود ادامه دهند که البته بسیاری از اطلاعات آن محرمانه باقی مانده و به گوش هیچ مخاطبی نمی رسد. در سطح منطقه ای نیز رژیم صهیونیستی که از جمله متخصصان و فعالان جنگ سایبری است، ترس خود را از حملات تلافی جویانه مخفی نکرده است. «یوال دسکین»، رئیس سابق امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) در کنفرانسی در خصوص جنگ الکترونیک که در مرکز پژوهش های امنیت ملی در دانشگاه تل آویو انجام شد، قویاً در این باره هشدار داد و گفت: سخن ما در مورد یک تهدید حاشیه ای نیست بلکه یک واقعیت موجود است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نیز در همین کنفرانس تأکید کرد که پیشرفت سریعی که در حوزه سایبری رخ می دهد ما را از چند جهت از جمله هوا، امنیت، بانک ها و ارتباطات در معرض حملات قرار می دهد. بنابراین ایجاد موازنه بازدارندگی دشوار است چون هویت مهاجم در زمان هجوم یا پس از آن مشخص نیست، موضوع امنیت بسیار پیچیده است از این رو ما مدت های طولانی است که به چگونگی دفاع از دستگاه های مرکزی خود در مقابل حملات الکترونیکی فکر می کنیم.رضا اشرفى

نظرات 14 + ارسال نظر
سیدمحمد (بیرق ما چادر خاکی تو...) چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:33 ب.ظ http://www.madar135.blogfa.com

سلام

از شهادت عمه ی سادات تا شهادت باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) ، این دهه را عزاداریم

منتظر حضور گرم شما عاشقان

بحق الزینب(س) اللهم عجل لولیک الفرج ...

سلام
ممنون که خبر دادید بسیار عالی بود .

سیدمحمد اویارحسینی (بیرق ما ...) دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:59 ق.ظ http://www.madar135.blogfa.com

سلام بر باب الحوائج(ع)
شهادت زندانی بغداد حضرت موسی بن جعفر(ع) تسلیت باد ...
با شعری از زبان حضرتش به روزم - منتظرم
التماس دعا.

شهادت امام موسی کاظم باب الحوائج را به شما نیز تسلیت عرض می نمایم .

الفاتح دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:00 ب.ظ http://al-fateh.blogfa.com

سلام علیکم
شهادت جانسوز و مظلومانه امام موسی بن جعفر(ع) بر شما بزرگوار و عاشقان آن حضرت تسلیت باد.

امام موسی کاظم (ع) فرمودند: مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می گردد.

دوران موسی بن جعفر(ع) دوران اوج مبارزات ائمه(ع) است،در زندگی هیچ یک از ائمه(ع) این اندازه صعوبت و سختی از جهات گوناگون دیده نشده است.دو تن از مقتدرترین سلاطین بنی عباس(منصور و هارون) و دو تن از جبارترین آنها(مهدی و هادی) در آن حکومت می کردند که در ناحیه شرق و غرب و شمال قلمرو وسیعی اسلامی و فتوحات تازه و بر قدرت و استحکام عباسیان افزوده بود.

در این دوران تنها چیزی که می توانست مبارزه و حرکت فکری و سیاسی اهل بیت(ع) و یاران صدیق آنان را استمرار بخشد، تلاش خستگی ناپذیر و جهاد خطیر آن بزرگواران بود و توسل به شیوه الهی تقیه. در این دوره سخت و جانفرساست که عمل به تقیه به عنوان شیوه ی امام همام مورد توجه قرار می گیرد.

انشاءالله که همه ی ما بتوانیم ادامه دهنده ی راه شهیدان و تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) گوش به فرمان رهبر عزیزمان ولی امر مسلمین باشیم، در مجالس اهل بیت(ع) این کمترین را نیز بیاد داشته باشید، برای موفقیت و سربلندی روزافزون شما عزیزان دعا می کنم، خداوند متعال شما را در رسیدن به اهدافتون یاری کند، محتاج دعای جمله خوبانم[گل]

سلام استاد بزرگوار
ایام شهادت جانسوز امام موسی کاظم باب الحوائج را به شما نیز تسلیت عرض می نمایم .

امیر سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ق.ظ http://chashmntezar.blogfa.com

تو را باب الحوائج خوانده‌اند چون

که عمری در به رویت بسته بوده......

یا باب الحوائج ادرکنی
عرض ادب و تسلیت و التماس دعا

شهادت مظلومانه ی امام مظلوم باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر را به شما نیز تسلیت عرض می نمایم .

فاطمه سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ق.ظ http://ardestany.blogfa.com


اگر تنهاترین تنهاها شوم باز خدا هست.او جانشین همه نداشتن هاست.نفرین و آفرین ها
بی ثمر است.اگر تمامی خلق گرگ های هار شوند و از آسمان هول و کینه بر سرم بارد تو
تنهای مهربان و جاوید و آسیب ناپذیر من هستی.ای پناهگاه ابدی !
تو میتوانی جانشین همه بی پناهی ها شوی.


[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

سلام دوست عزیز..

[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

سلام
مثل همیشه بروز رسانی تون خوب بود . ممنون از حضورتون .

تولدی نو سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ب.ظ http://tavallodino.blogfa.com

[گل]ختم ۱۰۰۰ گل صلوات برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان

وعده همه عاشقان و منتظرانش در شب و روز نیمه شعبان

لطفا در صورت تمایل آمادگی خود را اعلام فرمایید[گل]

ما آماده ایم ...

فاطمه چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ب.ظ http://ardestany.blogfa.com

تو اکنون شهر علم و اجتهادی ، تو رب النوع شمشیر و جهادی ، تو خورشیدی شدی در گوشه غار ، بر نور تو شد خورشید و مه تار ، بتاب و روشنی بخش جهان باش ، مهین پیغمبر آخر زمان باش . عید پیامبری رسول خدا مبارک .

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

به امر رب خود لبیک گوییم ، به همراه ملائک جمله گوییم ، سلام و رحمت حق بر محمد ، اللهم صل علی محمد .

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

سید محمد پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:28 ق.ظ http://www.madar135.blogfa.com

سلام
مبعث پیامبر اعظم(س) مبارکباد.
به روزم و منتظر نظر شما

موفق و پیروز و از رجبیون باشید .

سلام
عیدتون مبارک

امید شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 ق.ظ http://www.ashraq.blogfa.com

سلام دوست عهزیز
مطالب بسیار خوبی بود.استفاده کردم

سلام
خواهش می کنم ، انجام وظیفه می کنم .

تا وصال تو شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ب.ظ http://taavesaleto.blogfa.com

زلال که باشی،سنگ های کف رودخانه ات را می بینند
بر میدارند و نشانه می روند،درست به سوی خودت...

به روزم
تشریف بیارید

زلال که باشی آسمان در توپیداست و آن سنگها اثری زیبا در تو پدیدار می کنند که سنگسار کننده را خجالتزده می کند ...

سعید یکشنبه 12 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ق.ظ http://saeid-ya-man.blogfa.com

سلام ..

[گل] آپم با : [گل] "" نامه ای از یک کودک مبتلا به بیماری فنیل کتونوری"" [گل]

منتظر حضورتون ...[گل]

صادق دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:39 ق.ظ http://www.irani1993.blogfa.com

سلاو وبلاگتون حرف نداره
نظرتون درباره تبادل لینک چیه؟

سلام
ممنونم موافقم و لینکتون کردم .

تا وصال تو سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ق.ظ http://taavesaleto.blogfa.com

خدا به ختم رسل کشتی نجاتی داد

که پیش وسعت او گم هزار ها دریاست

در انبیا و رسل در ائمه تنها اوست

که خاک تربتش از بهر درد خلق دواست

رسول گفت حسین از من است و من زحسین

نبی حسین و حسین اش همان رسول خداست

سیدمحمد اویارحسینی چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:04 ق.ظ http://www.madar135.blogfa.com

سلام
سلام بر سرداران کربلا ...
بروزم و منتظر شما
زمانه بر سر جنگ است یا علی مدد ...

سلام
اشعار بسیار زیبایی می سرایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد