قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)
قانون و بی قانونی سیاسی

قانون و بی قانونی سیاسی

این وبلاگ کاملاْ شخصی است که به نظرات نویسنده در مورد مسائل فرهنگی و سیاسی می پردازد(یادداشت های یک زن خانه دار فسایی)

جهاد اقتصادی

·         مقدمه ای بر اقتصاد اسلامی :

1-      پیامبر اکرم فرمودند : «اَللَّهمَّ بارِکْ لَنا فِی الخُبْزِ وَلا تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَبَیْنَهُ، فَلَوْ لَا الْخُبْزُ ما صُمْنا وَلا صَلَّیْنا وَلا أَدَّیْنَا فَرائِضَ رَبِّنَا»

یعنی خداوندا، نان را برای ما با برکت قرار ده، و میان ما و نان جدایی مینداز که اگر نان نباشد نه می توانیم نماز گزاریم نه روزه بداریم و نه دیگر واجبات الهی را انجام دهیم

آیت الله جوادی آملی می فرماید : منظور از «خبز» نان در مقابل پنیر نیست، بلکه همان اقتصاد است که امسال به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده است.

2-      نامگذاری سه سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ( مد ظله ) مکمل یکدیگرند : 1- سال اصلاح الگوی مصرف 2- سال همت مضاعف و کار مضاعف 3- سال جهاد اقتصادی

3-      جهاد با تمام انواعش مورد تاکید خدا و روایات می باشد .

·         جهاد اصغر : شامل جهاد با مال ، با جان و با زبان است و در مبارزه با دشمن خارجی استفاده می شود .

·         جهاد کبیر : جهاد فرهنگی ااست . فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَاداً کَبِیراً ‏پس ( در تبلیغ رسالت و دعوت به حق ، استوار و کوشا باش و ) از کافران اطاعت مکن ( و به دنبال هوسها و خرافات ایشان مرو ) و با ( اسلحه ) قرآن با آنان جهاد بزرگ ( و همه جانبه تبلیغاتی ) را بیاغاز .‏ سوره فرقان آیه 52

·         جهاد اکبر هم مبارزه با نفس می باشد .

4-      نامگذاری سال 1390 به عنوان سال جهاد افتصادی به علت بحران اقتصادی در کشور نیست ، هر ساله به تناسب نیاز کشور ، برای سال یک نام گذاشته می شود و مسیر عمومی کشور مشخص می گردد و لی دشمن برای اینکه مردم را دچار یأس و ناامیدی کند این شبهه را پراکنده نموده است .

·         اهداف نامگذاری سال 1390 به عنوان جهاد اقتصادی .

1-      رهبر انقلاب در شهریور ماه 1389 بحثی را مطرح نمودند تحت عنوان اقتصاد مقاومتی (ان زمان هنوز از یارانه ها خبری نبود )  http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10077&q=

2-      اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه دشمن را در عرصه اقتصاد حاضر ببینید و جهاد را شروع کنید ، به عنوان مثال عرض می کنم ، اگر شکم شما پر باشد ، هوا هم گرم باشد به شما بگویند دور استادیوم را یک دور بدوید ، چند دور میدوید ؟  حال فرض کنید شرایط همان است و یک گرگ نیز دنبال شماست ، ان زمان چند دور می دوید ؟ مقاومت یعنی مثل مورد دوم که فکر کنید گرگی گرسته (دشمن ) حاضر است و حالا شما باید جهاد کنید .

·         اهداف جهاد اقتصادی :

1-      الگو شدن جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکهبرای تمام کشورهای دنیا . ما معتقدیم کشور ما زمینه ساز ظهور حضرت حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی) می باشد و اگر بخواهیم کشور را الگو کنیم باید در تمام زمینه ها و از جمله اقتصاد باید اول باشد .

2-      بی اثر کردن تحریم اقتصادی وَ قَالَ علی (علیه السلام)
رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ . سنگ را از همان جایى که آمده، باز گردانید ، که شر را جز شر پاسخى نیست.حکمت 314 نهج البلاغه  این یعنی دشمن از هر جا وارد شد از همان جا و از راه خودش دفع کنید ، ما باید فتنه تحریم اقتصادی را با جهاد اقتصادی و پویایی اقتصادی باز گردانیم .

3-      کسب عزت  حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه می فرمایند : فرض الله الجهاد عزاً للاسلام  خداوند جهاد را برای عزت اسلام واجب کرده است .

4-      تقویت پایه های ایمان :  حضرت علی (ع) در حکمت 31 نهج البلاغه که مفصل هم هست می فرمایند : ...الْإِیمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى الصَّبْرِ وَ الْیَقِینِ وَ الْعَدْلِ وَ الْجِهَادِ...  شناخت پایه هاى ایمان : ایمان بر چهار پایه استوار است : صبر ، یقین ، عدل و جهاد... همچنین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله ) می فرمایند « من لا معاش له لامعادله». بحارالانوار، ج 6، ‌ص 295. و در جای دیگر می فرماید :  اِنْ یَکُنِ الشّغْل مَجْهَدَةً فَالَفراغُ مَفْسَدَةٌ.
اگر کار و اشتغال، زحمت دارد، بیکارى هم فسادانگیز است. میزان الحکمه، ج 7، ص 459.

5-      مبتلا نشدن به دوری از رحمت خدا  در حدیث پیامبر داریم که فرمودند : «من وجد ماءً و تراباً ثم افتقر فابعده اللّه. » کسانی که آب و خاک دارند و تولید ندارند ، از رحمت خدا به دورند .

6-      رسیدن به  استقلال :  جهت توضیح به آیه نفی سبیل مراجعه نمایید  ایه 141 سوره نساء؛«لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا»«خداوند تسلطی برای کافرین بر مسلمین، قرار نداده است.» پیامبر (صلی الله ) فرمود : ملعون من ألقی کَلَّه علی الناس» لعنت شده است کسیکه کارخود را به دیگری واگذار کند بحار، ج 74، ص 140.  توضیح اینکه اگر بخواهیم بده و بستان طبیعی با دیگر کشورها داشته باشیم ، اشکال ندارد ولی در کلام ائمه اطهار(ع) و خداوند تبارک و تعالی وارداتی کهاستقلال ما را زیر سوال ببرد اشکال دارد .

·         راههای تحقق جهاد اقتصادی

1-      همه خود را مسئول بدانیم . کلکم راء و کلکم مسئول عن رعیته  و هر کاری که در اینمورد از دستمان بر می اید انجام دهیم .

2-      پرهیز از شعار گرایی : جهاد اقتصادی زمانی محقق می شود که کارکنیم . زید نان خریده بود، دید شخصی کنار کوچه گریه می کند ،زید پرسید چرا گریه می کنی ؟ گفت من نان ندارم و گرسنه ام ، زید شروع کرد به گریه کردن و همدردی نمودن با وی ، شخص گفت : خب یک تکه نان خود را به من بده تا من هم گرسنه نباشم تو هم گریه نکنی ! زید گفت نه ! تا فردا برایت گریهمی کنم ولی نان نمیدهم ! مقصود اینکه شعار ندهیم و عمل جهادی انجام دهیم .

3-      همت : «المرء بهمته لابقنیته» «شخصیت آدمی به همت اوست نه به مال و اندوخته اش». امام علی (ع) غررالحکم باب الهمه . همت یعنی ما می توانیم .

4-      تلاش : لیس للانسان الا ما سعی  و اینکه براى انسان جز حاصل تلاش او نیست سوره نجم آیه 39 . موسی بن عمران (ع) از خدا سوال کرد مبغوض ترین بنده کیست ؟ خدا فرمود کسی که دو خصوصیت دارد : 1- شب مانند مردار است 2- روز را به بطالت می گذراند . پس کسی که تلاش نکند مبغوض خداست .

5-      برنامه ریزی : پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از فقر امتم نمی ترسم ، اما از سوء تدبیر بر ایشان می ترسم .  سوء تدبیر یعنی عدم برنامه ریزی . همچنین امام باقر(ع) می فرماید تمام کمالات در این 3 مورد است 1- دین شناسی 2 تحمل مشکلات 3- برنامه ریزی در زندگی  این یعنی تلاش و همت مضاعف در زندگی داشته باشیم .

6-      اصلاح الگوی مصرف : به دلایلی که می آوریم باید الگوی مصرف را اصلاح نمود : 1- تحقق فرموده رهبری 2- حفظ منابع : در کتاب اسلام الگوی مصرف نوشته دکتر علی اکبر کلانتری می خوانیم : در یک سال 65% تولیدات مواد کشاورزی ما بوده و 35% ضایعات !!! 3- جلوگیری از ضایعات . 4- حفظ سلامتی : در همان کتاب می خوانیم : در ایران مصرف روغن 40% بیشتر از اروپاست و این یعنی مواظب سلامتی خود باشید ، در خطر است...

نظرات 17 + ارسال نظر
پایگاه تحقیقاتی عقاید شیعه شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:21 ب.ظ http://www.aghaedeshie.ir/

سلام
موفق باشید

سلام
چه عجب ، شما به ما سر زدید !!!! ممنونم .

۱۳۳ شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:16 ب.ظ http://s133.blogfa.com

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]


سلام

به زودی میلاد دختر هستی است ...

سلام
عید شما هم مبارک ان شاءالله .

مصطفی یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ق.ظ http://sheih.blogfa.com


با سلام خدمت شما دوست گرامی ما باز گشتیم با مطالب بهتر

ازدواج ام کلثوم با خلیفه دوم :



اگر بین علی(علیه السلام ) و خلیفه ثانی اختلافی وجود

داشت چرا او دخترش ام کلثوم(علیها السلام ) را به عقد

عمر در آورد یا اینکه علی (علیه السلام ) معصوم نیست که

دخترش را .............................

منتظر حضور سبزتان هستیم

یا علی مدد

سلام
انشاءالله خدا به قلمتان توان و توفیق روز افزون دهد .

تا وصال تو یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:28 ب.ظ http://taavesaleto.blogfa.com

مادر تنها کسی است که میفهمد ما چه نمی گوییم . . .

مطلبتون قشنگ بود ، .
عیدتان مبارک

خادمین علمدار چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ق.ظ http://sadafesabzeabe.blogfa.com

بسم الله الرحمن الرحیم
پیام شورای تحریریه
سلام
خدمت همه همکاران و خوانندگان محترم نشریه
با توجه به پیش نهاد و تأیید و تصویب طرح تغییر نام وبلاگ از صدف سبز آبی به خادمین علمدار و از تشکلی وابسته به یک هداوناخ اصل به یگان عاشقان علمدارحضرت امام خامنه ای بر آن شدیم تا نام وبلاگمان را به آن چه که می بینید تغییر دهیم . زین پس ما را به این نام بخوانید که نام نیکو داشتن از اصل های مهم زندگی است .در ضمن لطفا این نام را در لینک های خود اصلاح کنید .
با تشکر
شورای تحریریه
خادمین علمدار

سلام
با افتخار لینک شما تصحیح گردید .

سید محمد (بیرق ما ...) جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ب.ظ http://www.madar135.blogfa.com

سلام
به روز هستم و منتظر نظرات مفید شما
موفق باشید
یا علی(ع).

سلام علیکم
چشم میام .

مصطفی پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ق.ظ http://www.powerstudents.blogfa.com

سلام.
خوبی؟
ممنون که سر زدی .خوشحالم کردی

سلام
ممنون
خواهش می کنم ، وظیفه بوده .

... پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:12 ب.ظ

من حقم است هشت گرفتم چرا که من /یک جمله هم نساخته ام با دوازده! /با چند نمره باشد اگر رد نمی شوی /یک، دو، سه... هفت، هشت، نه آقا دوازده!/ بی تو تمام اهل قیامت رفوزه اند/ ای نمره ی قبولی دنیا، دوازده! /ثانیه های کند توسل می آورند/ یا صاحب الزمان خدا، یا دوازده! /حالا که ساعت تو و چشم خدا یکی است/ آقا چقدر مانده زمان تا دوازده؟/ حالا اگر نشد، ولی یک روز می شود/ ساعت به وقت شرعی زهرا(س)، دوازده! (اللهم عجل لولیک الفرج)

امین شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ق.ظ http://fasanema.blogfa.com

سلام سالروز ارتحال ملکوتی امام امت(ره) تسلیت عرض می نماییم.

سلام
من نیز سالروز رحلت امام عزیزمان و همچنین فرا رسیدن 15 خرداد را به شما تسلیت می گویم .

الفاتح شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ http://al-fateh.blogfa.com

سلام علیکم
امام صادق(ع) فرمودند: شیعیان ما را به اوقات نماز بیازمایید که چگونه بر خواندن نماز در اول وقت همت می گمارند.

رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) برتمامی عاشقان و دوستداران امام بزرگوارمان تسلیت باد.

دختر حضرت امام(ره) گفت: عمل جراحی انجام شد و خط آن مهار شده بود. امام بلافاصله پس از به هوش آمدن با وجود ضعف شدید عارض شده، وقت نماز را سوال کرد و اشاره کرد که یکی از آقایان عمامه اش را ببندد و محاسن ایشان را شانه بزند. همه مبهوت بودیم. خدایا این چه بنده ی عاشقی است؟

چقدر در حضور خداوند ادب را مراعات می کند... در بیمارستان ایام بستری در هر فرصت که برای غذا دادن به ایشان می رفتیم توصیه های اخلاقی را فراموش نمی کردند. می فرمودند: راه آخرت سخت است، گناه نکنید، ترک گناه آسان تر از عذاب خداست و می فرمود: نماز را حتی اگر در پیاده رو خیابان باشد اول وقت بخوانید.

بیاییم همه با هم نماز را اول وقت بخوانیم و بر اقامه ی نماز تلاش کنیم و نماز را از غربت دربیاوریم تا در قیامت گرفتار غربت نشویم و روح مقدس ائمه اطهار و به ویژه قلب نورانی امام زمان(عج) از خودمان راضی و خشنود سازیم. از حضور نوارنی ما تشکر و قدردانی می کنم، محتاج دعای جمله خوبانم

سلام علیکم و رحمه الله
ممنون از زحمتی که کشیدید .
ان شاءالله بتوانیم پیرو راه جمله خوبان باشیم و راه امام عزیزمان را ادامه دهیم .

اشک آتش سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ب.ظ http://ashkeatash57.blogfa.com

روتین های یک طلبه پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ق.ظ http://rutin.blogsky.com

سلام...
خب مقابله کردن در مقابل طرح تحریم شدید اقتصادی یکی از بهترین الگوهاست... من همه جا فتم که هیچ کشوری تاب و توان این تحریم رو نداشت. مگر شوخیه؟ قریب 33 سال تحریم... ولی ما توانستیم و میتوانیم...

سلام
بله صد درصد ما می توانیم ...

امین پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ http://fasanema.blogfa.com

سلام میلادخجسته وباسعادت امیرمومنان علی (ع) برشمادوستداران واقعی آن حضرت تبریک عرض می نمایم. همچنین ازدواج شما را تبریک عرض نموده انشالله در سایه سارقرآن واهل بیت (ع) زندگی سراسر نور همراه باخوشبختی آرزومندیم. وبلاگ فسانما

سلام ممنونم

سعید شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:17 ب.ظ http://saeid-ya-man.blogfa.com

سعید یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ق.ظ http://saeid-ya-man.blogfa.com


بشدت تبریک میگم ....!!
انشاالله خوشبخت باشی......

ممنونم

امین سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ب.ظ http://fasanema.blogfa.com

وعلیکم السلام منتظر مطالب جدیدشماهستیم.

صبور باشید ، چشم مطالب جدید در راه است ...

حسام چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:45 ب.ظ http://hesamnbv.blogfa.com

سلام بر شما دوست عزیز
با پستی پیرامون استقبال از شبیه سازی شده های علی (ع) و فاطمه (ص) در ایران به روزم
مطمئن باشید از حضور و اختصاص پنج دقیقه یا کمتر از پنج دقیقه زمان به وبلاگ یا اباصالح المهدی(عج) پشیمان نخواهید شد
منتظر حضور زیبا ونظرات بی نظیرتان هستم
موفق باشید
التماس دعا

قشنگ ریشه یابی نموده بودید ، باید راه برون رفت رو هم پیگیری کنیم و ارائه بدیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد